۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۵
افتتاح ۷ واحد صنعتی و پیگیری فعال‌ سازی معادن راکد رهاورد سفررییس جمهور
رییس سازمان صمت زنجان خبر داد؛

افتتاح ۷ واحد صنعتی و پیگیری فعال‌ سازی معادن راکد رهاورد سفررییس جمهور

زنجان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان از افتتاح و احیاء هفت واحد صنعتی و پیگیری فعال‌سازی معادن راکد استان به عنوان رهاورد سفر رئیس‌جمهور به زنجان خبر داد.

به گزارش بازار و به نقل ازصنعت، معدن و تجارت زنجان، مجید گلشنی گفت: در جریان دور دوم سفر رئیس‌جمهور به استان زنجان، شاهد افتتاح و احیای واحدهای صنعتی و معدنی در استان، رفع مشکل تعدادی از واحدهای تولیدی، پیگیری فعال‌سازی و بهره‌برداری از معادن راکد در محدوده مناطق حفاظت شده و امضای سه تفاهم‌نامه در حوزه صنایع و معادن استان بودیم.

وی افزود: در سفر وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان زنجان هفت واحد صنعتی و معدنی در استان با سرمایه‌گذاری ۱۸ هزار و ۷۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۲۵۶۴ نفر در شهرستان‌های ابهر، سلطانیه، زنجان و ایجرود به بهره‌برداری رسید.

رییس صنعت، معدن و تجارت زنجان از افتتاح و احیای سه واحد فولادی در استان خبر داد و افزود: با راه‌اندازی این واحدها در استان، بزرگترین و به‌روزترین مجموعه تولید لوله‌های بدون درز فولادی در استان آغاز به‌کار کرد و شاهد تکمیل زنجیره تولید صنایع معدنی و جلوگیری از خروج محصولات خام و نیمه خام در استان بودیم.

گلشنی یادآور شد: افتتاح واحد تولیدکننده نخ هایبالک و نخ اکریلیک، یکی از واحدهای صنعت نساجی استان در شهرستان ابهر است که با تولید این محصول استراتژیک در کشور می‌توان واردات این کالا را باوجود آزاد بودن واردات آن، کنترل و مدیریت کرد و مصرف‌کنندگان داخلی نخ اکریلیک به‌صورت کلی از تولیدات داخلی استفاده کنند.

وی از آغاز به کار مجدد تولید کننده پوشاک و زنجیره نساجی در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه این واحد در دور اول سفر جناب آقای رئیسی به استان تعطیل بود با پیگیری‌های صورت گرفته در استان این واحد تولیدی با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت احیا شد.

رییس صنعت، معدن و تجارت زنجان افزود: این شرکت به عنوان تکمیل‌کننده چرخه کامل تولید پنبه تا پوشاک در زنجان بوده که تاکنون زمینه اشتغال برای ۵۶۰ نفر را فراهم کرده است.

گلشنی فرد ادامه داد: افتتاح نخستین واحد تولید ورق کبالت در کشور و آغاز بکار واحد تولید شیشه و بلورجات در شهرستان سلطانیه از دیگر واحدهای افتتاح شده در این سفر بود.

وی در ادامه در خصوص بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از واحدهای تولیدی دارای مشکل در استان، گفت: طی بازدید از طرح توسعه یک تولید کننده کاغذ و صنایع ریلی، مشکلات این واحدها در خصوص واردات کالاهای مشابه خارجی و مشکل تولید پروژه واگن‌های مترو را بررسی و قول مساعد جهت پیگیری و رفع آنها ارائه کرد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان در ادامه از دستور رئیس‌جمهور برای بررسی کارشناسی فعال‌سازی ۱۰ معدن راکد در استان خبر داد و عنوان کرد: با راه‌اندازی مجدد این معادن، شاهد افزایش ذخایر معدنی و توسعه قابل توجه بخش معدن در استان خواهیم بود.

گلشنی فرد با اشاره به امضای سه تفاهم‌نامه در جریان این سفر خاطرنشان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه اجرای طرح توسعه شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه صنایع لاستیک ایران، نوسازی و افزایش ظرفیت خطوط تولید شرکت سیمان زنجان و سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن استان براساس برنامه استراتژیک شستا در حوزه معادن یکی از تفاهم‌نامه منعقده بین استانداری زنجان، اداره‌کل صمت و شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بود.

کد خبر: ۲۶۶٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha