تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال

تولید ۴۵۰۰ دستگاه ماشین آلات معدنی و راهسازی تا پایان سال

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه سازی وزارت صمت گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳ هزار و ۱۰۰ ماشین آلات معدنی و راهسازی تولید شده که این میزان تا پایان سال به ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه می‌رسد.

به گزارش بازار، ابوذر جمشیدوند گفت: سیاست وزارت صمت، تامین ماشین آلات راهسازی و معدنی است بنابراین با توجه به سیاست‌های کلی نظام، قوانین مصوب مجلس و دستور صریح وزیر، نگاه بر این است که از ظرفیت و توانمندی تولیدات داخل استفاده شود تا بتوانیم با توجه به سرمایه گذاری انجام شده، نیاز کشور را از طریق تولید کنندگان داخلی تامین کنیم.

مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه سازی وزارت صمت افزود: در سال ۱۴۰۱ رشد خوبی در تولید ماشین آلات معدنی و راه سازی در مقایسه با سال ۱۴۰۰ داشته ایم؛ در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ دستگاه از انواع ماشین آلات تولید شده، اما در سال ۱۴۰۰، تعداد تولید هزار و ۷۰۰ دستگاه بوده است.

وی ادامه داد: امسال برنامه ریزی خوبی در حوزه رشد تولید صورت گرفته است و پیش بینی کرده ایم بتوانیم ۴ هزار و ۵۰۰ دستگاه ماشین آلات راهسازی و معدنی تولید کنیم و بدنبال این هستیم بتوانیم نیاز داخل را از تولیدکنندگان داخل تامین کنیم و این مسیر را جدی پیگیری خواهیم کرد.

جمشیدوند با اشاره به رشد ۳۴ درصدی در تولید ماشین آلات معدنی و راهسازی در چند ماه اخیر، گفت: البته ظرفیت و توانمندی در سطح کشور بیش از این عدد است و در صورت تامین منابع و تسهیلات، تعداد بیشتری از ماشین آلات را تولید خواهیم کرد.

به گفته مدیر کل دفتر صنایع ماشین آلات معدنی و راه سازی وزارت صمت، اگر در تولید کمبودی وجود داشته باشد و امکان ساخت داخل هم وجود نداشته باشد، واردات ماشین آلات را خواهیم داشت که تاکنون در این حوزه نیز اتفاقات خوبی افتاده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha