۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
«اقتصاد تغییر» یا «تغییر اقتصاد» در حوزه برقی سازی
یادداشت؛

«اقتصاد تغییر» یا «تغییر اقتصاد» در حوزه برقی سازی

باید در تدوین مقررات و سیاست های اقتصادی و اجتماعی تحولات فناوری در نظر گرفته شود، لذا نیاز است از درون لنز «اقتصاد تغییر» یا «تغییر اقتصاد» به ارزیابی هر ابر تغییر فناوری نگاه کرد.

دکتر علی میرزایی؛ بازار: تأثیرات تغییرات فناوری بر اقتصاد یک کشور می تواند بسیار گسترده باشد، این تغییرات می تواند الگوهای تولید، اشتغال، بازار، ساختار اجتماعی و کلان اقتصاد را تحت تأثیر قرار دهد. بنابراین باید در تدوین مقررات و سیاست های اقتصادی و اجتماعی تحولات فناوری در نظر گرفته شود، لذا نیاز است از درون لنز «اقتصاد تغییر» یا «تغییر اقتصاد» به ارزیابی هر ابر تغییر فناوری همچون برقی سازی حمل و نقل نگاه کرد.

اقتصاد تغییر منجربه دگرگونی و ظهور اقتصاد جدید بر اثر تغییرات فناوری خواهد شد، در حوزه حمل و نقل برقی خودروهای الکتریکی نمایانگر تغییر در رویکرد به سوی پایداری توام با صرفه‌جویی در انرژی هستند که در این راستا مدل های اقتصادی جدیدی نمایان می شوند. حمل و نقل برقی در وهله نخست الگوهای مصرف را تغییر و در گام بعدی حفظ محیط زیست و کاهش وابستگی به سوخت های فسیلی را دنبال می کند.

تغییر اقتصاد در این حمل و نقل برقی مستلزم ورود خودروهای الکتریکی با تیراژ فراوان همگام با سازمان دهی مجدد بازار جهت ایجاد فرصت های جدید است. این موضوع تاثیرات فراوانی در سطح سیستم و کلان صنایع و ساختار اقتصادی خواهد داشت و به بیانی بهتر می تواند اقتصاد این بخش را به چالش بکشد.

ترویج و درک بهتر جنبه‌های مختلف فناوری برقی سازی در حمل و نقل از دو لنز اقتصادی و اجتماعی سبب ایجاد مسائل عمیق، چالش برانگیر و حتی فرصت زا می شود که باید میان ذینفعان این حوزه به گفتمان منتج شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha