۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۰
۱۰ هزار طرح کشاورزی در حوزه آب و خاک کشور در حال اجراست
معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی:

۱۰ هزار طرح کشاورزی در حوزه آب و خاک کشور در حال اجراست

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی گفت: ۱۰ هزار طرح کشاورزی در حوزه آب و خاک کشور در حال اجراست که پنج هزار و ۵۰۰ مورد از این طرح‌ها در حوزه آبیاری تحت فشار و سامانه‌های نوین آبیاری است.

به گزارش بازار، صفدر نیازی شهرکی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران استان یزد میزان اعتبار تخصیص یافته برای این طرح‌ها را ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات استانی و ۳ هزار میلیارد تومان اعتبارات ملی بیان کرد.

وی خاطرنشان کرد: ۴۰۰ هزار کیلومتر کانال آب خاکی در کشور وجود دارد که ۱۸۰ هزار کیلومتر از آن بتنی و یا تبدیل به لوله شده اما هنوز ۲۲۰ هزار کیلومتر آن خاکی است.

نیازی شهرکی تصریح کرد: در این زمینه پیگیر تخصیص اعتبار هستیم.

وی با اشاره به مؤلفه اصلی ارتقای بهره‌وری و تولید در بخش کشاورزی تصریح کرد: اگر آب زیادی داشته باشیم ولی خاک مناسبی نداشته باشیم و یا بالعکس آن، قطعا در تأمین اصلی‌ترین عوامل تولید در بخش کشاورزی با مشکل مواجه خواهیم شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که ۴۱ هزار کیلومتر قنات در گذشته توسط خود مردم حفر شده است، افزود: با توجه به محدودیت اعتباری دولت و تعدد نیازهای موجود در این حوزه، حداقل در مقوله لایروبی باید شاهد مشارکت مردم در این بخش باشیم.

گفتنی است؛ در سفر یک روزه معاون وزیر به استان یزد چندین برنامه بازدید از قنوات و طرح‌های آبیاری نوین همچنین نشست‌هایی با مسوولان ارشد استان برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha