۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵
آغاز به کار پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

آغاز به کار پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با حضور تولیدکنندگان، مقامات و مسئولان ذیربط در محل دائمی مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

به گزارش بازار، رویکرد پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران به عنوان یک رویداد متمایز ملی در حوزه بومی سازی زنجیره آهن و فولاد، "بومی سازی، توسعه تکنولوژی، برندسازی و انتقال دانش فنی براساس نیاز زنجیره آهن و فولاد" تعیین شده است.

در این جشنواره به منظور به‌هم رسانی نیازمندی‌ها و توانمندی‌های زنجیره آهن و فولاد ایران، شرکت‌های معدنی و فولادی درخصوص ارائه فرصت‌های ساخت داخل برای شرکت‌های دانش‌بنیان، بومی سازان و سازندگان داخلی اقدام می‌کنند.

پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران، نیازمندی‌ها و توانمندی‌های بومی سازی و ساخت داخل در سه بخش: «مواد اولیه و مصرفی»، «قطعات و تجهیزات» و «تحقیق و پژوهش و توسعه تکنولوژی» برگزار خواهد شد.

در این جشنواره سه روزه، قراردادها و تفاهم نامه‌های حائز اهمیتی میان شرکت‌های فولادی و معدنی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان در حوزه بومی سازی بسته خواهد شد که با انعقاد این قرار ادها ۱۵۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی می‌شود.

گفتنی است؛ در ۴ دوره قبلی جشنواره ملی فولاد ایران، بیش از ۱۵۰ تفاهم نامه و قرارداد بومی سازی بسته شد که میزان صرفه جویی ارزی آن‌ها بیش از ۱ میلیاد دلار بوده است.

همچنین از سازندگان و بومی سازان برتر و برگزیده در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران با اهدای تندیس جایزه ملی فولاد ایران تقدیر می‌شود.

پنجمین دوره جشنواره و نمایشگاه ملی فولاد ایران که به همت انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و شرکت‌های بزرگ فولادی و معدنی و سازندگان و شرکت‌های دانش بنیان مطرح داخلی برگزار می‌شود، تا ۲۱ دی از ساعت ۹ تا ۱۶ آماده بازدید عموم علاقمندان است.

در این نمایشگاه، میز تعمیق ساخت داخل برای انعقاد تفاهم نامه‌ها و قراردادهای شرکت‌های فولادی و معدنی با سازندگان داخلی و شرکت‌های دانش بنیان درنظر گرفته شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۶۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha