۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۱
گوشت گوساله در قزوین ۵۵ هزار تومان گران تر از گوسفند فروخته می شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

گوشت گوساله در قزوین ۵۵ هزار تومان گران تر از گوسفند فروخته می شود

قزوین- خوش‌اخلاق، معاون توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوساله مخلوط ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان گران‌تر از گوشت گوسفند فروخته می‌شود.

فرزاد خوش‌اخلاق در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از پیشی گرفتن قیمت گوشت گوساله از گوسفند خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوساله مخلوط ۲۰ تا ۵۵ هزار تومان گران‌تر از گوشت گوسفند فروخته می‌شود.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی مخلوط برای مصرف‌کننده در قزوین ۴۶۰ هزار تومان است، در حالی که قیمت هر کیلو گوشت گوساله مخلوط بسته به نژاد بین ۴۸۰ هزار تومان تا ۵۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است.

معاون بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه قیمت گوشت گوساله هولشتاین ۴۸۰ هزار تومان و قیمت گوشت گوساله نژاد سیمین‌تال ۵۳۵ هزار تومان است، گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر قیمت گوسفند زنده بیشتر از قیمت گوساله زنده است، گران‌تر بودن قیمت گوشت گوساله توجیه اقتصادی ندارد.

خوش‌اخلاق با اشاره به نقش قصابان در گرانی قیمت گوشت گوساله ادامه داد: طبق برآورد صورت‌گرفته در ۱۶ دی‌ماه امسال گوسفند زنده کیلویی ۲۳۰ هزار تومان و گوساله زنده هم کیلویی ۱۸۵ هزار تومان تا ۲۰۵ هزار تومان (بسته به نژاد) قیمت دارد که باید با توجه به ضریب فرمول تعیین قیمت گوشت گوساله ۴۶۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت بخورد.

وی تصریح کرد: با این حال وجود برخی دلالی‌ها و واسطه‌گری‌ها در چرخه توزیع گوشت گوساله به گرانی قیمت آن در سطح قصابی‌ها و خرده‌فروشی‌ها منجر شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha