۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۶
افزایش صادرات؛ استراتژی مناسب برای توسعه صنعت مبل عطاآباد
رئیس کمیسیون حمل و نقل اتاق بازرگانی گرگان مطرح کرد؛

افزایش صادرات؛ استراتژی مناسب برای توسعه صنعت مبل عطاآباد

گرگان- قره باش، رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی گرگان گفت: افزایش صادرات، استراتژی مناسب برای توسعه صنعت مبل عطاآباد در بستر انجمن کارآفرینان است.

رحمان قره باش در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: یکی از رسالت های اتاق بازرگانی شکل دهی تشکل ها و انجمن ها برای ساماندهی و هدایت آنها است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه رسالت تشکل ها و انجمن ها تسهیل گری برای اعضا است، از شکل گیری انجمن کارآفرینان مبل گلستان خبر داد و افزود: در روستای عطا آباد ۷۰۰ کارگاه مشغول فعالیت بوده و حدود هفت هزار نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند و خوشبختانه این شغل به روستاهای همجوار هم تسری پیدا کرده است.

وی بیان کرد: یکی از کشورهای هدف برای صادرات مبل، ترکمنستان است و از آنجاییکه این کشور قطعات مبل های وارداتی را هنگام ورودی باز می کند، پیشنهاد می شود مبل ها به صورت دمونتاژ به ترکمنستان صادر شود.

وی با بیان اینکه ترانسفر کالا از بخش های مهم صادرات بخصوص مبل به عنوان یک کالای حجیم به حساب می آید، بیان کرد: اگر هزینه حمل و نقل افزایش پیدا کند به تبع آن هزینه تمام شده کالا هم بالا می رود و در نتیجه قدرت رقابت آن با رقبا را تضعیف می کند

به گفته وی، در صادرات مبل به صورت دمونتاژ هزینه حمل و نقل کاهش می یابد که البته در این روش هم مشکلاتی وجود دارد.

قره باش با اشاره به خوشه مبل عطاآباد، بیان کرد: وظیفه خوشه اتصال تولید کننده های پراکنده با یکدیگر و نیز با ادارات و نهادهای پشتیبان و متولی است که این اقدام توسط خوشه مبل عطاآباد به نحو احسن انجام شده است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل، ترانزیت و لجستیک اتاق بازرگانی گرگان در خاتمه گفت: عامل خوشه با تلاش و ‌پیگیری به دنبال یافتن راهکاری برای مشکلات تولید کنندگان در زمینه های بازاریابی، فروش و شبکه فروش بوده که در این زمینه زحمات زیادی توسط عامل توسعه خوشه به عمل آمده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۶۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha