۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۵
گذشتن با خودروی چینی از روی مهم ترین دانشگاه ایران؛ علم آموزی یا تبلیغ برای فروش خودروسازی ایلیا؟
خبر اختصاصی بازار؛

گذشتن با خودروی چینی از روی مهم ترین دانشگاه ایران؛ علم آموزی یا تبلیغ برای فروش خودروسازی ایلیا؟

یکی از مسئولان دانشگاه تهران به خبرنگار بازار گفت: شرکت خودروسازی ایلیا حدود سه روز است که دایون Y۷ را جهت معرفی و فروش به استادان و کارکنان به دانشگاه تهران آورده است.

امید محمدی؛ بازار: ضلع غربی دانشگاه تهران، واقع در خیابان ۱۶ آذر امروز به محل مورد توجه هر رهگذر این معبر تبدیل شده است؛ چرا که مسئولان این محیط علمی در اقدامی ناباورانه بخشی از فضای آموزشی در معرض دید دانشگاه را به نمایشگاه خودرو تبدیل کرده اند؛ خودرویی که نه داخلی است و نه نام ملی را با خود به همراه دارد بلکه یک محصول کاملا چینی است. این اقدام سوال بر انگیز که در ذهن هر بیننده ای این سوال را مطرح می کند که وضعیت اقتصادی این دانشگاه به چه روز افتاده که دست به تبلیغ خودروی خارجی می زند؛ اتفاقی که دانشگاههای معتبر هیچ وقت به آن تن دزر نمی دهند.

البته شاید هم برخی از تصمیم گیران این موضوع در دانشگاه مربوطه در نتیجه همان وضعیت اقتصادی که پیش تر به آن اشاره شد تصمیم گرفته اند در نهایت به سوژه انشاء مدارس یعنی «علم بهتر است یا ثروت؟» پاسخ دهند. موضوعی باعث شد رسانه بازار به سراغ یکی از دست اندرکاران این دانشگاه برود و درباره آن از او علت نمایش این خودروی چینی را بپرسد.

این مسئول در پاسخ به خبرنگار بازار گفت: شرکت خودروسازی ایلیا حدود سه روز است که دایون Y۷ را جهت معرفی و فروش به استادان و کارکنان به دانشگاه تهران آورده است، اما طی ۲ روز گذشته هیچ یک از مدیران یا کارشناسان این شرکت جهت معرفی در این دانشگاه حضور نیافتند. براین اساس می توان دریافت که شیوه فروش خودروهای چینی جدید به بازار که احتمالا با استقبال مناسب مواجه نخواهند شد، بزودی تغییر خواهد یافت.

حیاط دانشگاه تهران در قبضه یک خودروی چینی!| علم آموزی یا تبلیغ برای فروش خودروسازی ایلیا؟

برخی از کارشناسان معقتد هستند که عرضه هر محصولی در بازار «بسته» خودروی کشور در هر صورت با فروش بسیار خوبی همراه است. با این حال به نظر می رسد کاهش قدرت خرید مشتریان و کمبود نقدینگی بعضی از شرکت های خودروسازی همچون «خودروسازی ایلیا» و غیره منجر به ابتکارات جدید در فروش محصول شده است.

یکی از این نمونه های خارج از تصور معرفی خودرو در این بازار کساد، تبلیغ در صحن و حیاط مراکز علمی جهت فروش به صورت نقد و اقساط است؛ تصمیم ظاهرا برد_ بردی که هم به اقتصاد این مراکز علمی باز کرده بودند کمک می کند و هم احتمالا به فروش بیشتر خودروهای چینی منتهی خواهد شد. البته یک نگرنی ویژه تر هم وجود دارد؛ امروز نوبت خودرو است و فردا معلوم نیست این فضای علمی در اختیار چه محصولات دیگری قرار بگیرد.

مضاعف بر موضوع یاد شده، به نظر می رسد به جای جمله همیشگی ضرورت ارتباط هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه، به زودی شاهد تعبیر و تعریف دیگری در مراکز علمی باشیم و دانشگاه ها نیز محل جولان محصولات خارجی و مونتاژی شوند. اتفاقی که به نظر می رسد با هدف اصلی مراکز علمی در تضاد باشد.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • RO ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
      0 0
      ...این واقعا برای کشور ما ننگ هست بعد از ۴۴ سال تازه تو دانشگاه خوردرو بیگانگان را تبلیغ کنیم