۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
محلی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی زنجان ایجاد شود
رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان:

محلی برای عرضه مستقیم محصولات کشاورزی زنجان ایجاد شود

زنجان- رئیس اتحادیه صادرکنندگان زنجان بر لزوم ایجاد محلی برای عرضه محصولات کشاورزی استان زنجان به صورت مستقیم تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، مهدی رنگ رونا ظهر یکشنبه در نهمین جلسه کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان در محل اتاق بازرگانی زنجان، گفت: عرضه مستقیم محصولات کشاورزی استان از جمله پیاز، سیب زمینی، گوجه فرنگی، سیر و زیتون که استان در تولید آنها قطب کشوری است در بازار بورس صورت گیرد.

وی اظهار کرد: این مهم گامی اساسی در راستای ساماندهی و کنترل کیفیت، عرضه مطلوب، بسته بندی مناسب، سورت بندی و توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان محسوب می شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان بر لزوم ایجاد محلی برای عرضه محصولات کشاورزی استان زنجان به صورت مستقیم تاکید کرد و گفت: با اجرایی شدن ایجاد بورس منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی، استان زنجان به عنوان نخستین استان کشور در این بخش نامیده می شود که تاثیرات مثبت آن هم برای تولید کننده و هم برای اقتصاد بخش کشاورزی خواهد بود.

رنگ رونا با بیان اینکه الگوی بورس منطقه کشاورزی استان زنجان، از بورس منطقه ای کشاورزی ازمیر گرفته خواهد شد، گفت: رابطه اقتصادی خوبی بین استان زنجان با این استان ترکیه در جریان است و در آینده سمینار زیتون با فعالان اقتصادی این استان به صورت مشترک برگزار می شود.

وی با تاکید بر اینکه کنترل کیفیت محصولات صادراتی استان زنجان از جمله دغدغه های اصلی تجارت خارجی محسوب می‌شود، گفت: به همین جهت ایجاد پایانه بورس عرضه محصولات کشاورزی نتایج مثمر ثمری با خود به همراه خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و اقتصاد سبز اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه کنترل عرضه یکی از فواید ایجاد بازارهای فصلی و منطقه ای عرضه محصولات کشاورزی در استان زنجان است، اظهار کرد: بورس های کشاورزی در کشورهای دیگر چون بورس منطقه‌ای ازمیر و بورس شیکاگو درصد بسیار بالایی از تولیدات محصولات کشاورزی را شامل می شوند که ما نیز در گام نخست به دنبال فروش و عرضه و ساماندهی تولید محصولات استان در این بازارها هستیم.

کد خبر: ۲۶٬۶۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha