۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
شناسایی ۷۹ هزار تخلف اضافه بار طی ۹ ماه گذشته
مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری اعلام کرد

شناسایی ۷۹ هزار تخلف اضافه بار طی ۹ ماه گذشته

مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری گفت: با استفاده از سامانه باسکول سیار طی ۹ ماه گذشته ۷۹ هزار تخلف اضافه بار شناسایی شده است.

به گزارش بازار، فرهاد مهریاری مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری گفت: طبق بررسی های صورت گرفته بر روی تصادفات ناوگان باری عمده تصادفات ناشی از اضافه بار بوده است چراکه اضافه تناژ بار علاوه بر خرابی روکش آسفالت در جاده های کشور زمینه ساز از کار افتادن ترمز خودورهای باری می شود.

به گفته وی حمل اضافه بار زمینه ساز ایجاد تصادفات و افزایش خسارت و خرابی رویه راه ها و ابنیه فنی می شود.

مهریاری اظهار کرد: اکیپ های مختلفی در ادارات کل راهداری در اداره ایمنی و ترافیک آموزش های لازم را برای استفاده از این تجهیزات دیده اند و همین موضوع خود نتیجه خوبی داشته است چراکه تخلفات اضافه تناژ کمتر شده و همین امر باعث افزایش عمر آسفالت و روکش ها شده است.

مهریاری اظهار کرد: تشدید نظارت ها در محورهای پاسگاه پلیس راه و همچنین با راه اندازی سامانه تناژ راه طی ۹ ماه گذشته ۷۹ هزار مورد تخلف اضافه بار شناسایی شده است.

مدیرکل تجهیزات و ماشین آلات سازمان راهداری بیان کرد: تیم های سازمان راهداری به باسکول های سیار مجهز شده و با شناسایی ماشین های مشکوک از حمل اضافه بار در بین آنها جلوگیری می شود.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha