۱۹ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۲
امکان هک سرویس Gmail از طریق کوکی ها| راه حل چیست؟
محققات شرکت CloudSEK بررسی کردند

امکان هک سرویس Gmail از طریق کوکی ها| راه حل چیست؟

محققان امنیت سایبری از امکان هک شدن سرویس ایمیل گوگل (Gmail) بدون نیاز به رمز عبور توسط هکرها خبر دادند.

به گزارش خبرنگاز بازار؛ محققان امنیت سایبری از امکان هک شدن سرویس ایمیل گوگل (Gmail) دون نیاز به رمز عبور توسط هکرها خبر دادند.

بر اساس گزارش منتشر شده در نشریه ایندیپندنت، شرکت تحقیقات سایبری CloudSEK با انتشار گزارشی اعلام کرد که هکرها با استفاده از بدافزارهای ویژه، امکان دستیابی به اطلاعات ایمیل کاربران جی میل را به دست آورده اند.

این شرکت که پیشتر در ماه اکتبر سال گذشته میلادی برای نخستین بار این خبر را اعلام کرده بود، اکنون معتقد است که هکرها با استفاده از کوکی های قرار داده شده در وب سایت ها، امکان دسترسی به ایمیل کاربران را پیدا می کنند که این کوکی ها با پذیرش کاربران، به عنوان کاربر مخفی به عنوان رابط میان هکر و دستگاه ویندوزی شما عمل خواهند کرد.

به گفته CloudSEK، این کوکی ها معمولا از طریق سیستم شناسایی هویت خودکار گوگل برای دسترسی کاربران به سرویس های مختلف گوگل خود از جمله جی میل عمل کرده و پس از راهیابی به فضای رایانه کاربران، پسوردهای ذخیره شده گوگل توسط مرورگر را به سرقت برده و در اختیار هکرها قرار خواهد داد.

این شرکت به کاربران جی میل توصیه کرده که حتما برای استفاده از جی میل خود و ورود به فضای آن، از برنامه تولید رمز یکبار مصرف Google Authenticator استفاده نمایند.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha