۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری‌ها برای تسریع در نوسازی بافت‌ فرسوده شهری
معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان‌کرد

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری‌ها برای تسریع در نوسازی بافت‌ فرسوده شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با مسوولان استان اردبیل، بر انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری‌ها برای تسریع در نوسازی بافت فرسوده تاکید کرد.

به گزارش بازار، عباس جهانگیرزاده نماینده پارس‌آباد و بیله‌سوار به همراه رییس شورای شهر پارس‌آباد با حضور در دفتر «محمد آئینی» معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با او دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار آئینی با بیان اینکه حوزه فعالیت شرکت بازآفرینی شهری ایران شامل ۷۰۵ شهر می‌شود، گفت: پارس‌آباد ۱۱۳ هکتار بافت فرسوده، ۹۰ هکتار بافت تاریخی و ۸۰ هکتار سکونتگاه غیررسمی دارد. در این شهر ۶۷ درصد بناها یعنی نزدیک‌به هفت‌هزار واحد ناپایدارند؛ بنابراین باید در این شهر نوسازی مردمی را شتاب بخشید.

وی ادامه‌داد: نخستین کار برای انجام این مهم، برگزاری جلسات ستاد بازآفرینی شهرستان به ریاست فرماندار است. در این جلسات مسائل و مشکلات شهرستان را در زمینه بافت‌های ناکارآمد بررسی کرده و در نهایت محدوده‌های هدف را مشخص و مصوب کنید، به طور قطع با داشتن برنامه مدون کار با سرعت بیشتری انجام می شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران اضافه‌کرد: در گام دوم، اداره‌کل راه و شهرسازی استان با شهرداری‌ها تفاهمنامه همکاری امضا کند تا نوسازی بافت‌های فرسوده شتاب بگیرد.

وی همچنین از مدیران شهری پارس‌آباد خواست تا پروژه‌های نیمه‌تمام شهر را با استفاده از منابع داخلی و بند (ب) تبصره ۱۱ قانون بودجه به اتمام برسانند و میزان پروانه‌های صادره در بافت‌های فرسوده را با تدوین و اجرای بسته‌های تشویقی افزایش دهند.

به گزارش ایرنا، مطابق آمارها بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف ناپایدار در سراسر کشور شناسایی شده است که نزدیک‌به ۱۰ میلیون نفر زیر این سقف‌های ناپایدار که سازه‌ای ندارند، زندگی می‌کنند و در معرض خطر قرار دارند. یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد از آنها در بافت فرسوده قرار دارند.

در این راستا شرکت بازآفرینی شهری ایران به عنوان متولی نوسازی بافت‌های فرسوده برنامه‌های مختلفی برای نوسازی مسکن‌های واقع در بافت فرسوده در دست اجرا دارد، با این هدف که دیگر هیچ سقف لرزانی وجود نداشته باشد و با وقوع زلزله شاهد فاجعه‌ای شبیه آن چه در بم رخ داد نباشیم.

کد خبر: ۲۶۶٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha