۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۱
مصرف آب در تهران رکورد زد
مدیر عامل آب و فاضلاب تهران:

مصرف آب در تهران رکورد زد

بختیاری، مدیر عامل آب و فاضلاب تهران گفت: با مصرف روزانه سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب، مصرف آب در تهران رکورد زد.

به گزارش بازار، محمدرضا بختیاری در نشست خبری امروز افزود: شیوع ویروس کرونا از یکسو و افزایش دما در روزهای اخیر از سوی دیگر، موجب شده که مصرف آب در تهران با افزایش ۲۵ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به سه میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب در روز برسد و با توجه به ادامه روند افزایش دما پیش بینی می‌شود این میزان مصرف در روزهای پیش رو به ۴ میلیون متر مکعب در روز برسد که مصرفی بی سابقه است.

وی اضافه کرد: این میزان مصرف در تهران به این معنی است که روزانه ۱/۳ برابر آب دریاچه چیتگر در پایتخت آب مصرف می‌شود.

بختیاری گفت: امسال وضعیت بارندگی مناسب بود و در تهران با ۴۵۲ میلیمتر بارندگی افزایش ۱۷ درصدی نسبت به سال قبل تجربه شد، اما با افزایش بی سابقه مصرف آب سدهای پنج گانه استان تهران نسبت به سال قبل کاهش ۸۵ میلیون متر مکعبی را تجربه کرده است.

بختیاری افزود: در همین راستا از مردم تهران می‌خواهیم که در مصرف آب صرفه جویی کنند و در این روزها که گرما و کرونا دست به دست هم داده اند تا مصرف آب افزایش یابد صرفه جویی را فراموش نکنند البته این به این معنا نیست که مصرف نداشته باشیم بلکه از مردم می‌خواهیم که به اندازه مصرف کنند.

مدیر عامل آب و فاضلاب تهران اضافه کرد: آب تهران بالاترین کیفیت را دارد و بالاترین میزان کلر برای تصفیه را به تهران تزریق می‌شود و این به این دلیل است که سلامت مردم در اولویت قرار دارد.

بختیاری گفت: در استان تهران نه تنها ویروس کرونا در آب شرب وجود ندارد که حتی بر اساس آخرین آزمایش‌های انجام شده در فاضلاب خام استان تهران هم اثری از ویروس کرونا نیست.

وی افزود: علیرغم این حجم از مصرف آب تاکنون قطعی آب بواسطه نبود آب در تهران نداشتیم و برخی قطعی‌ها هم به دلیل اتفاقاتی بوده که در شبکه آبرسانی رخ داده است.

بختیاری اضافه کرد: با ادغام شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی که اخیرا صورت گرفته است این امکان فراهم شده که امکانات بخش شهری در اختیار روستاها قرار گیرد و بر کیفیت آب مصرفی روستاها نیز افزوده شود و مشکل کم آبی که در برخی روستاها وجود دارد برطرف شود.

مدیر عامل آب و فاضلاب تهران با اشاره به اجرای طرح فاضلاب تهران گفت: ۷۸ درصد طرح فاضلاب تهران اجرایی شده و با حل شدن مشکل انطباق تصفیه خانه‌ها و برخی نقاط اتصال این طرح بزودی تکمیل می‌شود و بر اساس تفاهم نامه امضا شده با شهرداری تهران، مقرر شد تا ۲۵ سال از آب فاضلابی تهران در اختیار شهرداری قرار گیرد و در ازای آن شهرداری نیز بحث زمین مورد نیاز و همچنین حفاری فاضلاب تهران را عهده دار شود.

کد خبر: ۲۶٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha