۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۵
تعمیرات اساسی یک تجهیز مهم صنعت نفت برای نخستین بار
در شرکت نفت فلات قاره رقم خورد

تعمیرات اساسی یک تجهیز مهم صنعت نفت برای نخستین بار

معاون عملیات دستگاه لوله مغزی سیار و پمپ‌های ویژه منطقه خارک گفت: برای نخستین بار در شرکت نفت فلات قاره تعمیرات تخصصی یک دستگاه واحد رانش به همت متخصصان واحد لوله مغزی منطقه انجام شد.

به گزارش بازار، محمدرضا ابوالحسینی با اشاره به تأمین خدمات لوله مغزی سیار به‌منظور انجام عملیات اسیدکاری و زنده‌سازی چاه KG۱۷ میدان درود به‌وسیله دکل سحر ۲ و پیش‌بینی آغاز عملیات در ماه جاری افزود: با توجه به وجود مشکل اساسی در سیستم انتقال قدرت (INJECTOR CHAIN ASSEMBLY) دستگاه (Injector Head)، برای جلوگیری از ایجاد وقفه در عملیات، تعمیرات اساسی این دستگاه در دستور کار قرار گرفت.

وی تأکید کرد: پیچیدگی موضوع به‌دلیل خاص‌ بودن طراحی دستگاه، همچنین مدت زمان اندک برای راه‌اندازی تجهیزات، کارشناسان واحد را بر آن داشت در اقدامی مثال‌زدنی در مدت زمان سه روز، همه مراحل تشخیص و عیب‌یابی، دمونتاژ و مونتاژ بیش از۳۶۰ عدد از قطعات متحرک و ثابت، ایجاد تغییرات اساسی در لینک‌های زنجیر اصلی به‌دلیل ناهمخوانی با سایر قطعات که از مهم‌ترین نکات این تعمیرات به‌حساب می‌آید، همچنین تست عملکرد دستگاه با کشش ۴۵ هزار پوند را به بهترین شکل با موفقیت به پایان برساندند.

معاون عملیات دستگاه لوله مغزی سیار و پمپ‌های ویژه منطقه خارک ادامه داد: تعمیرات دستگاه (Injector Head) توسط کارشناسان واحد افزون بر راه‌اندازی دستگاه در کمترین زمان، صرفه‌جویی بیش از یک میلیارد ریال را نیز به همراه داشته است.

ابوالحسینی با اشاره به عمر بالای ۲۵ سال مجموعه تجهیزات کویل‌تیوبینگ و استهلاک بالای این دستگاه‌ها گفت: با توجه به اینکه دستگاه اینجکتور هد با چند سیستم هیدرولیکی از مهم‌ترین تجهیزات کویل‌تیوبینگ به‌شمار می‌رود و عملکرد آن تاثیر بسزایی در ایمنی عملیات لوله مغزی دارد، تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای این تجهیز مطابق با استاندارد در این واحد ازسوی کارشناسان متخصص منطقه انجام می‌شود.

از کاربردهای مهم دستگاه لوله مغزی سیار می‌توان به جابه‌جایی سیالات درون چاه، تزریق اسید و انگیزش چاه، حفاری با موتورهای درون‌چاهی، انجام سیمان‌کاری اصلاحی و نصب مجرابند، رفع مانع، احیای چاه با استفاده از تزریق نیتروژن، قابلیت امتزاج و انجام عملیات نمودارگیری، مشبک‌کاری در حفاری جهت‌دار و افقی، مانده‌یابی و کنترل آبدهی اشاره کرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha