۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
مقاومت به ۱۷۰۰ خانه شهرک‌نشینان صهیونیست نزدیک مرز غزه خسارت زده است

مقاومت به ۱۷۰۰ خانه شهرک‌نشینان صهیونیست نزدیک مرز غزه خسارت زده است

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که در نتیجه جنگ، بیش از یک هزار و ۷۰۰ باب منزل مسکونی ساکنان سرزمین‌های اشغالی نزدیک مرز با نوار غزه تخریب شده است.

به گزارش بازار، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به نقل از نهاد امنیتی و نظامی این رژیم اعلام کردند که عملیات طوفان الاقصی و به تبع آن تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی تاکنون به ۱۷۰۰ خانه در جنوب سرزمین‌های اشغالی نزدیک مرز با نوار غزه آسیب رسانده است.

روزنامه اقتصادی «کالکالیست» رژیم صهیونیستی با بیان اینکه این رژیم آسیب مالی بزرگی از تخریب ساختمان‌ها در شهرک‌های صهیونیست نشین همجوار نوار غزه متحمل شده است گفت: بیش از ۲۰۰ خانه باید به کل کوبیده و از نو ساخته شود.

این روزنامه با بیان اینکه بازسازی خانه‌ها حداقل ۲ میلیارد شکل (حدود ۵۵۰ میلیون دلار) هزینه خواهد داشت، گفت این افزون بر هزینه تخلیه ساکنان شهرک‌های جنوب و شمال اسرائیل است که تا حال حاضر بالغ بر ۲.۴ میلیارد شکل بوده است.

برآوردهای رژیم صهیونیستی حاکی است که هزینه جنگ علیه غزه بالغ بر ۵۰ میلیارد دلار خواهد بود.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی هم جمعه گذشته اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در حال بررسی کاهش بودجه ادارات دولتی و انتقال وجوه آنها برای پوشش هزینه‌های جنگی است که در نوار غزه به راه انداخته است.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha