۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۷
افتتاح ۲ پروژه آزادراهی در کشور تا پایان سال
سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها خبر داد

افتتاح ۲ پروژه آزادراهی در کشور تا پایان سال

سرپرست معاونت ساخت و توسعه آزادراه‌ها گفت: تا پایان سال ۲ پروژه آزادراهی کشور شامل تبریز - مرند و منجیل - رودبار به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش بازار، محمود ملازینل سرپرست معاونت ساخت وتوسعه آزاد راه‌های کشور گفت: طی امسال رکورد ساخت آزاد راه‌های کشور را زده ایم به طوری که اقدام به ساخت آزاد راه اصفهان - شیراز به طول ۲۱۲ کیلومتر کردیم و یک باند از منطقه دو آزاد راه تهران - شمال افتتاح شده است.

ملازینل ادامه داد: تا پایان سال هم یک باند از آزاد راه منجیل - رودبار که زمینه ساز بازشدن گره ترافیکی آزاد راه قزوین - رشت می‌شود به بهره برداری می‌رسد همچنین یک باند از آزاد راه تبریز - مرند محدوده تبریز صوفیان به طول ۲۴ کیلومتر افتتاح می‌شود و در مجموع ۲۶۴ کیلومتر به بهره برداری خواهد رسید.

او افزود: سال آینده هم ۲۰۰ کیلومتر که شامل ۶ تا ۷ آزاد راه می‌شود به بهره برداری خواهد رسید که میزان پیشرفت فیزیکی این آزاد راه‌ها بسیار خوب بوده است البته برای افتتاح آن‌ها نیازمند ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم چراکه با تورم طی چند سال گذشته میزان تامین منابع مالی سخت شده است. ساخت آزاد راه در رشت حدود ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و اگر در کوهستان باشد هزینه‌های آن‌ها چندین برابر خواهد شد بنابراین ساخت این آزاد راه ها مستلزم آن است بودجه آن تامین شود.

ملازینل بیان کرد: آمایش سرزمین آزاد راه ها در دست اجرا است. با توجه با آنکه توسعه کشور در گرو آزاد راه‌های کشور است و از لحاظ ترافیک، ترانزیت در شمال وجنوب تاثیربسیار زیادی دارد بنابراین برای تامین اعتبار آن دولت اهمیت بسیار زیادی قائل است.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha