۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۰
حملات در دریای سرخ شرکت‌های کشتیرانی را با گزینه‌های دشوار مواجه کرد
نیویورک‌تایمز:

حملات در دریای سرخ شرکت‌های کشتیرانی را با گزینه‌های دشوار مواجه کرد

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که حملات به ۲۴ کشتی از نوامبر گذشته تاکنون در دریای سرخ شرکت‌های کشتیرانی را برای اعزام کشتی‌ها از کانال سوئز یا تغییر مسیر آنها دشواری مواجه کرده است.

به گزارش بازار، شرکت‌های کشتیرانی که محموله‌ها را به یکی از مسیرهای پر تردد تجاری برای کارخانه‌ها، فروشگاه‌ها، نمایندگی‌های خودروها و سایر کسب و کارها ارسال می‌کنند، امروزه با تصمیم بسیار دشواری مواجه‌اند.

شرکت‌ها دو گزینه دارند، یا می‌توانند کشتی‌های خود را از طریق دریای سرخ اعزام کنند، البته اگر مایل باشند حملات یمنی‌ها را متحمل شده و هزینه‌های بیشتری را برای بیمه کشتی‌ها پرداخت کنند؛ یا افزایش مسافت سفر به میزان چهار هزار مایل در اطراف آفریقا و افزایش قابل‌توجه استفاده از سوخت را انتخاب کنند.

هیچ یک از این گزینه‌ها جذاب نیستند و هزینه‌های حمل و نقل را افزایش می‌دهند و به گفته تحلیلگران در نهایت مشتریان با افزایش قیمت کالاها باید این هزینه را هم متحمل شوند.

مارکو فورجیون (Marco Forgione) مدیرکل موسسه صادرات و تجارت بین‌الملل، که از تلاش‌های شرکت‌های انگلیسی برای گسترش تجارت خود در بازارهای خارج از کشور حمایت می‌کند، مدعی شد: "ما شاهد آغاز استفاده تسلیحاتی از زنجیره عرضه جهانی هستیم. "

فایننشال تایمز نوشت: سرانجام پس از سه سال اختلال ناشی از همه‌گیری کرونا و حتی انسداد کوتاه‌مدت کانال سوئز، ما در ماه‌های اخیر، شاهد بهبود وضعیت زنجیره‌های عرضه جهان بودیم. این امر هزینه کرایه حمل‌ونقل را کاهش داد و تاخیرهای طولانی را که خرده فروشان در آمریکا و اروپا را نگران کرده بود، برطرف کرد.

فورجیون گفت: تاکنون مشکلات دریای سرخ به اندازه دوران همه‌گیری کرونا زنجیره عرضه جهانی را مختل نکرده است اما ما در این مسیر حرکت می‌کنیم.

نیویورک تایمز نوشت: این مشکلات به‌طور قابل‌توجهی بر اساس نوع کشتی متفاوت است. تانکرهای نفت کمتر آسیب دیده‌اند و به استفاده از دریای سرخ ادامه می‌دهند، چون به نظر می‌رسد نیروهای یمنی علاقه چندانی به آنها نشان نداده‌اند.

دانیل نش رئیس شرکت‌های داده‌های کشتیرانی لندن، گفت: در مقابل، تعداد کشتی‌های تخصصی حمل‌ونقل خودرو که از دریای سرخ استفاده می‌کنند، از دسامبر ۲۰۲۲ به بیش از نصف کاهش یافته و به تنها ۴۲ سفر رسید و در سال جاری میلادی تنها یک کشتی از این دریا عبور کرده است.

سفرهای طولانی‌تر در اطراف آفریقا برای کشتی‌های حامل خودرو که از آسیا به اروپا سفر می‌کنند، در شرایط کنونی برای صنعت خودروسازی جهانی مخرب است. خودروسازان چینی به سرعت صادرات خود به ویژه خودروهای برقی را به اروپا افزایش داده‌اند. حتی قبل از چنین چالش‌هایی در دریای سرخ، نرخ اجاره روزانه برای حمل خودروی بین اقیانوسی از ۱۶ هزار دلار در دو سال پیش به ۱۰۵ هزار دلار رسیده بود.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha