۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
جوجه‌ریزی مرغ در قزوین ۳۴ درصد افزایش یافت
رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین:

جوجه‌ریزی مرغ در قزوین ۳۴ درصد افزایش یافت

قزوین- عطایی، رییس سازمان جهاد کشاورزی قزوین از افزایش ۳۴ درصدی جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در این استان طی سال جاری خبر داد.

محمدحسین عطایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از افزایش ۳۴ درصدی جوجه‌ریزی مرغ گوشتی در این استان طی ۹ ماه سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۳ میلیون و ۵۱۸ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان قزوین صورت گرفته که در مقایسه با مدت مشابه سال پیش ۳۴ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: در مدت مشابه سال قبل یعنی از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا نیمه‌ دی‌ماه همان سال ۲۴ میلیون و ۹۷۴ هزار قطعه جوجه‌ریزی در استان قزوین داشتیم که مقایسه آماری نشان‌دهنده این است که میزان جوجه‌ریزی امسال ما ۹ میلیون قطعه بیشتر شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان قزوین با بیان اینکه اوج رشد جوجه‌ریزی را مردادماه با ۸۶ درصد افزایش قطعات تجربه کردیم، گفت: همچنین به لحاظ درصد رشد بعد از مردادماه بیشترین رشد را در ماه‌های شهریور و آذر با ۶۳ درصد رشد نسبت به ماه مشابه سال پیش داشتیم.

عطایی ادامه داد: بدترین میزان رشد هم مربوط به فروردین‌ماه امسال است که جوجه‌ریزی در استان قزوین در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش داشت.

وی یادآور شد: بعد از فروردین‌ماه هم کمترین رشد جوجه‌ریزی مرغ گوشتی استان قزوین به مهرماه امسال برمی‌گردد که فقط ۲۱ درصد رشد نسبت به مهرماه سال ۱۴۰۲ داشتیم.

کد خبر: ۲۶۶٬۳۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha