۱۷ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۲
کاشت یک میلیارد درخت، راهکاری برای برون‌رفت از معضلات زیست محیطی است
معاون سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری:

کاشت یک میلیارد درخت، راهکاری برای برون‌رفت از معضلات زیست محیطی است

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت، تمامی نهالستان‌های کشور احیا شده است.

به گزارش بازار، نقی شعبانیان امروز یکشنبه در پنجاه و هفتمین جلسه ستاد طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت که در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برگزار شد، اظهار کرد: منابع طبیعی نیاز به بازسازی و احیا دارد، زیرا اگر به این موضوع توجه نشود باید شاهد افزایش مشکلات زیست محیطی باشیم.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: در سال ۱۴۰۱ با دستور رییس جمهوری و در ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ با تاکید رهبری طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به صورت جدی آغاز شد.

وی درباره سابقه تولید و کاشت نهال در برنامه توسعه کشور، بیان داشت: در برنامه اول توسعه طی سال‌های ۶۸ تا ۷۲، بیش از ۷۰۰ میلیون نهال در کشور تولید و کاشته شد، اما این میزان در برنامه دوم به ۵۰۰ میلیون اصله نهال، برنامه سوم به ۳۲۰ میلیون، در برنامه چهارم به ۲۰۰ میلیون اصله نهال، در برنامه پنجم به ۱۶۰ میلیون اصله نهال و در برنامه ششم به ۱۵۰ میلیون اصله نهال رسیدیم که این سیر نزولی بیشتر به دلیل اعتبارات مالی اتفاق افتاد، اما از سوی دیگر مشکلات زیست محیطی را منجر شد.

شعبانیان تصریح کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت از ابتدا سال ۱۴۰۲ کلید خورد و مقرر شده تا طی مدت ۴ سال با مشارکت مردم یک میلیارد نهال در عرصه‌های مختلف کاشت شود.

معاون امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهار داشت: بنابراین برای سال اول قرار شد ۲۵۰ میلیون اصله نهال تولید شود که تاکنون بیش از این مقدار یعنی حدود ۳۰۰ میلیون اصله نهال تولید شده است.

وی با بیان اینکه اکنون فصل کاشت نهال‌ها در این طرح شروع شده است، ادامه داد: ایران از نظر زیرساخت نهالستان‌ها جز ۵ تا ۱۰ کشور اول دنیا محسوب می‌شود، اما این زیرساخت‌ها کمتر مورداستفاده قرار می‌گیرد.

شعبانیان تاکید کرد که در قالب طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تمامی نهالستان‌های کشور احیا شده است.

کد خبر: ۲۶۶٬۲۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha