۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
کارگاه های کوچک کفش در اصفهان در آستانه تعطیل شدن هستند
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

کارگاه های کوچک کفش در اصفهان در آستانه تعطیل شدن هستند

اصفهان - زاهدی رئیس سابق اتحادیه کفاشان استان اصفهان گفت: با وجود اینکه اصفهان دارای رتبه سوم تولید کفش در کشور است اما بسیاری از کارگاه های کوچک کفش در اصفهان در حال تعطیل شدن هستند.

اکبر زاهدی در گفت و گو با خبرنگار بازار و در پاسخ به این سوال که اصفهان در زمینه تولید کفش در اصفهان با چه مشکلاتی روبرو هستیم، اظهار کرد: متأسفانه با وجود اینکه اصفهان دارای رتبه سوم تولید کفش در کشور است اما می بینیم که بسیاری از کارگاه های کوچک کفش در اصفهان در حال تعطیل شدن هستند و اگر دولت در این رابطه حمایت نکند این صنف با مشکلات جدی روبرو خواهد شد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه در تامین برخی از مواد اولیه کفش با مشکل مواجه هستیم ولی صنعت کفش اصفهان حرف های زیادی برای گفتن دارد و باید از این صنعت حمایت شود.

با وجود اینکه اصفهان دارای رتبه سوم تولید کفش در کشور است اما می بینیم که بسیاری از کارگاه های کوچک کفش در اصفهان در حال تعطیل شدن هستندبا تاکید بر لزوم حمایت از صنعت کفش دست دوز در اصفهان اظهار کرد: در بازار تولید و تجارت فعلی هر تولیدکننده ای فعال باشد و بتواند با تکنولوژی روز دنیا تولید و اقدام به نوآروی و نوسازی تجهیزات کند، قطع یقین موفق خواهد بود و هر تولیدکننده ای به روز نباشد و همچنان سنتی کار کند هر روز عقب مانده تر خواهد بود.

وی ادامه داد: برخی از واحدها، مشکل نقدینگی دارند و باید مشکلات‌شان حل شود و با وجود ویروس کرونا این مشکلات افزوده شده و اگر دولت حمایت های لازم را از این صنف نداشته باشد با مشکلات جدی در این زمینه روبرو خواهند شد.

تولید کنندگان داخلی تنها ۲۰ درصد از مواد اولیه خود را وارد می کنند

رئیس اتحادیه کفاشان استان اصفهان در حالی از وضعیت نامناسب تولید کنندگان کفش می گوید که در حال حاضر تولید کنندگان داخلی تنها ۲۰ درصد از مواد اولیه خود را وارد می کنند و ۸۰ درصد مابقی تولید داخل است.

زاهدی با بیان اینکه کفش اصفهان فرصت های زیادی دارد که با سیاست های درست به جایگاه قبلی خود بازگردد، بیان کرد: می توانیم امیدوار باشیم که به روزهای خوب بازگردیم اما مسئولان نیز باید حمایتگر باشند.

کد خبر: ۲۶۶٬۱۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha