رئیس اتحادیه صنف قنادان

 دی ماه روز ملی قناد اعلام شد

رئیس اتحادیه صنف قنادان اعلام کرد: ۲۰ دی ماه هر سال به عنوان گرامیداشت «روز ملی قناد» انتخاب و بزودی در تقویم رسمی کشور نیز ثبت خواهد شد.

به گزارش بازار، علی بهره‌مند رئیس اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران با اشاره به سبقه چندین هزار ساله شیرینی پختن و استفاده از واژه قنادی در دو قرن اخیر گفت: روز ۲۰ دی ماه از امسال به عنوان روز ملی قناد نامگذاری شد و در این روز از پیش کسوتان و اصناف موفق و خوشنام در حوزه تولید، فروش و کیفیت تجلیل خواهد شد.

علی بهره‌مند با بیان این که با همکاری و مساعدت شورای فرهنگ عمومی کشور، در آینده ای نزدیک روز قناد به تقویم رسمی نیز اضافه می شود، گفت: امیدواریم با یادآوری این روز خجسته که‌ در آستانه میلاد با سر سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت روز مادر قرار گرفته است، همراه با صنف قنادان همچون گذشته پیام آور شادی و شیرین کامی برای مردم و نیز اقشار مختلف جامعه در کشورمان باشیم.

گفتنی است در اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران حدود 1150 صنف پروانه دار و 250 صنف فعال که صدور پروانه های انها در دست اقدام است، فعالیت می کنند و به طور کلی بیش از 35 هزار واحد صنفی قنادی فعال هستند.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha