کارگران ماهر، اسنپ موتوری را به قنادی ها ترجیح می دهند
رئیس اتحادیه صنف قنادان در پاسخ به بازار:

کارگران ماهر، اسنپ موتوری را به قنادی ها ترجیح می دهند

رئیس اتحادیه صنف قنادان: خیلی از همکاران قنادی ها ترجیح می دهند به دلیل دستمزد بالاتر روی موتور و با اسنپ کار کنند تا در کارگاه های قنادی کار کنند.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: رئیس اتحادیه صنف قنادان در پاسخ به بازار، گفت: خیلی از همکاران قنادی ها ترجیح می دهند به دلیل دستمزد بالاتر روی موتور و با اسنپ کار کنند تا در کارکگاه های قنادی کار کنند.

وی در پاسخ به سئوال بازار مبنی بر این که چرا این اتحادیه از کمبود نیروی انسانی رنج می برد؛ و علت آن آیا حقوق پایین انها نیست، گفت: وضعیت کمبود نیروی انسانی به مشکلی جدی در بین این صنف بدل شده و بسیاری کارگران ماهر قنادی ها به کشورهای مختلف از جمله کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس به ویژه قطر، امارات و عمان رفته اند و برخی نیز ترجیح می دهند به جای کار در کارگاه های شیرینی با اسنپ موتوری کارکنند و یا با ماشین خود در اسنپ کارکنند.

وی با بیان این که فعالان این صنف در کشور جزو بهترین های جهان هستند، گفت: در جشنواره ای که در ترکیه برگزار شد ایرانی ها توانستند ۶ مدال طلا، ۷ نفره و ۲ برنز بگیرند و لذا می توان با برنامه ریزی صحیح صادرات شیرینی را افزایش داد ولی متاسفانه در میان مسئولان انگیزه ای را برای استفاده از این پتانسیل نیست.

وی در پاسخ به سئوال دیگر بازار مبنی بر این که آیا کافه قنادی ها نیاز به مجوز دیگری ندارند؟، گفت: بسیاری از قنادی های در محل صنف خود به سرو شیرینی و پذیرایی مبادرت می کنند و مجوز ان را نیز اتحادیه دارندگان قنادی، شیرینی فروشی و کافه قنادی تهران صادر می کند.

بهره‌مند در پاسخ به سئوال دیگر بازار مبنی بر این که چرا کیفیت شیرینی ها و به ویژه کیک ها کم شده، گفت: کیفیت تولیدات اصناف کم نشده ولی قطعا اگر بنا به تولید شیرینی و کیک با کیفیت باشد، قیمت ها از سال گذشته بسیار بالا رفته زیرا این صنف از هیچ کالای یارانه ای برخوردار نیست و چنانچه قرار باشد قنادی با مواد اولیه با کیفیت شیرینی تولید کنند قیمت ها بسیار بالا رفته به کالای لوکس بدل شده است، از همین رو تولیدات در حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کم شده است.

وی افزود: به عنوان مثال یک کیلو مغر پسته حدود یک میلیون ۲۰۰ هزار تومان است و یا یک کیلو کره نیوزلندی ۵۰۰ هزار تومان می باشد که هزینه های جانبی صنف هم بالا رفته است.

همچنین شهره ضیا بخش مدیر آموزش اتحادیه قنادان نیز در این باره گفت: شیرینی پزی هنری است که در کنار مواد اولیه با کیفیت، نیاز به صبرو حوصله و مهارت دارد لذا یک هنرمند دست دارد که محصول خود را با کیفیت و ارزان ارائه بدهد ولی تولیدات این اتحادیه هم خارج از وضعیت تورمی در جامعه نیست.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha