۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۹
نیاز به الگوی مصرف آب داریم| کاهش ۵ درصد بیکاری در زنجان
رییس جمهور:

نیاز به الگوی مصرف آب داریم| کاهش ۵ درصد بیکاری در زنجان

زنجان- رییس جمهور بیشترین آب مصرفی را مربوط به کشاورزی دانست و گفت: باید الگوی مصرف آب داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار بازار، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی ظهر شنبه در دیدار عمومی با مردم زنجان در محل مصلی خاتم‌الانبیاء با بیان اینکه موضوع آب یه‌ویژه در بخش کشاورزی، مسئله مهمی است، بیان کرد: بیشترین آب مصرفی در کشور مربوط به کشاورزی است و باید الگوی مصرف داشته باشیم و با استفاده از آبیاری قطره‌ای و سطحی می‌توانیم مصرف آب را یک چهارم و بهره‌وری را ۴ یا ۵ برابر کنیم.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر اینکه اصلاح بهره‌برداری از منابع آبی می‌تواند گام خوبی باشد که برای آن برنامه داریم، تصریح کرد: در این دولت عبور کردن از چاله‌ها، بدون چاره و راهکار نیست بلکه برنامه دولت حل مسئله در حوزه‌های علمی و فناوری صنعت و کشاورزی است و در این راستا موضوع آب زنجان برنامه ما است و با برنامه ریزی و اختصاص اعتبار کار دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه باید برای برخی مسائل استان زنجان مثل راه آهن و پتروشیمی تصمیم گیری خاص شود، عنوان کرد: ساخت ورزشگاه ۱۵ هزار نفری ۱۸ سال است که آغاز شده و در بازدید از این پروژه مقرر شد کار را به استان واگذار کنیم و اعتبار لازم پیش‌بینی شده تا در شهریور سال آینده از این ورزشگاه بهره‌برداری کنیم.

آیت‌الله رییسی ادامه داد: علی رغم تهدیدها و تحریمی‌ها ملت ما گام‌های بلندی برداشت و به جهان ثابت کرد با اعتقاد به دین و ارزش‌های الهی می‌توان مسیر پیشرفت را طی کرد و اکنون می‌توانیم به دنیا بگوییم ایران پیشرفته و فناور است و ملت توانست به خیلی از فنون و رموزی که ما را محدود می‌کردند، دست یابد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مجید شهریاری، دانشمند هسته‌ای زنجانی ابراز کرد: بسیاری از صنایع در کشور ما از جمله صنعت هسته‌ای بومی شده است، و در حالی که دشمنان تصور می‌کردند با ترور دانشمندان می‌تواند این صنعت را نابود کنند، اما کشور ما قصد داشت تا از این فناوری در حوزه‌هایی مثل پزشکی استفاده کند و پیشرفت کشور با ترور متوقف نمی‌شود.

۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در زنجان راه‌اندازی شده است

رییس جمهور به پیشرفت در صنایع نظامی و پارک‌های علم و فناوری اشاره کرد و گفت: آمار نشان می‌دهد بیش از ۵ درصد در ۶ ماه رشد اقتصادی داریم و بیش از ۶۰ واحد تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل در زنجان راه‌اندازی شده است.

رییسی با اشاره به اینکه آمار بیکاری در زنجان ۵ درصد کاهش یافته است، اعلام کرد: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان و بیش از ۶۰ میلیون دلار در مدت فعالیت دولت سیزدهم در استان زنجان سرمایه‌گذاری شده و تولید، صادرات و اشتغال روبه افزایش است.

رییس جمهور با بیان اینکه ملت اراده کرده تا در عرصه‌های مختلف اجتماعی و اقتصادی اثرگذار باشد، عنوان کرد: در بسیاری از استان‌ها تلاش و فعالیت مضاعف شده و در حوزه صنعت، کشاورزی و معدن و سایر بخش‌ها کارهای بسیاری انجام شده و در دست اقدام است.

هفت هزار مسکن در زنجان آماده تحویل است

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه استان زنجان مردمانی سخت کوش، بابصیرت و بااراده دارد، اظهار کرد: یکی از اهداف سفر امروز، پیگیری مصوبات دور اول است که کارهای خوبی انجام شده است.

وی مسکن را یکی از نگرانی‌های مردم خواند و گفت: با اقدامات انجام شده بیش از هفت هزار مسکن در سراسر استان آماده تحویل است و بیش از ۱۰ هزار زمین نیز برای تحویل به مردم آماده شده است و با پیگیری مطالبات مردم کوی فلسطین در سفر گذشته، امروز صاحب خانه شدند.

رئیس‌جمهور افزود: مسئله اشتغال در استان زنجان برای ما مهم است به‌ویژه فارغ التحصیلان دانشگاهی و تحصیل‌کردگان باید مورد توجه قرار گیرند.

وی با تأکید بر اینکه کارهای نیمه تمام باید به پایان برسد تا مورد بهره‌برداری مردم قرار گیرد، خطاب به مدیران ابراز کرد: شان من و مدیران خدمت‌گذاری به مردم است بنابراین کسی که به دستگاهی مراجعه می‌کند باید راضی برگردد و حتی اگر کار او قابل انجام نیست باید در این خصوص اقناع صورت گیرد.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به مطالبه برخی از مردم و اعضای تعاونی‌های مسکن عنوان کرد: موضوع تعاونی ها باید حل شود و معاونت اجرایی رئیس جمهور باید این کارها را به شکل متمرکز دنبال کنند.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha