۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
بازار هدف فروش آنلاین لباس + مخاطب فروشگاه روسری

بازار هدف فروش آنلاین لباس + مخاطب فروشگاه روسری

ای درک مشخصات مشتری ایده آل فروشگاه اینترنتی لباس خود، باید انگیزه افراد برای خرید آنلاین لباس را بررسی کنید.

به گزارش بازار، اگر در حال حاضر شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید و احتمالا هنوز در ابتدای راه هستید و قصد دارید به فروش لباس بپردازید یا اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه آنلاین لباس جدید را دارید، باید در گام اول مخاطب هدف خود را بشناسید. 

همانطور که می دانید، همه خرید آنلاین لباس را دوست ندارند. بسیاری از مردم دوست دارند قبل از تصمیم گیری برای خرید، لباس را ببینند و آن را لمس کنند، پارچه را احساس کنند و شاید اگر امکان امتحان کردن آن باشد، پرو کنند. علاوه بر آن احتمالا کسانی که به صورت آنلاین لباس می خرند ممکن است این را فقط به انواع خاصی از لباس ها محدود کنند. مثلا برای خرید روسری و شال که محدودیت سایز ندارد و تنها با قواره، ابعاد آن شناخته می شود، در بین خانم ها برای خرید آنلاین محبوب است.

بازار هدف فروش آنلاین لباس + مخاطب فروشگاه روسری

بازار هدف فروشگاه اینترنتی لباس چه کسی است؟

برای درک مشخصات مشتری ایده آل فروشگاه اینترنتی لباس خود، باید انگیزه افراد برای خرید آنلاین لباس را بررسی کنید. بنابراین باید به این سوال پاسخ دهید: چرا کسی برای لباس هایش به صورت آنلاین اقدام می کند؟ آیا دلیل آن سهولت خرید است؟ انگیزه او قیمت تمام شده و هزینه است؟ و یا قدرت انتخاب بیشتر در فضای مجازی برای او اهمیت بیشتری دارد؟

در این مقاله با تحلیل انگیزه‌هایی که افراد برای خرید اینترنتی لباس‌هایشان به جای مراجعه به فروشگاه‌های محلی دارند، به بررسی بازار هدف یک فروشگاه اینترنتی لباس می‌پردازیم. همچنین نکاتی را در مورد کارهایی که می توانید برای جذب مخاطب هدف خود برای فروشگاه آنلاین روسری و شال خود انجام دهید، به اشتراک خواهیم گذاشت.

درک بازار هدف برای فروشگاه آنلاین پوشاک

برای درک بهتر بازار هدف برای یک فروشگاه آنلاین لباس، دلایل اصلی را که چرا شخصی ترجیح می‌دهد لباس‌های خود را آنلاین بخرد، بررسی می‌کنیم.

با درک انگیزه های مصرف کننده می توانید انواع لباس ها را برای فروش در فروشگاه اینترنتی خود بهتر انتخاب کنید و برنامه های بازاریابی طرح ریزی کنید که آنها را به سمت برند شما جذب کند.

بنابراین، اگر بخواهیم بازار را بر اساس نیاز طبقه‌بندی کنیم، به مخاطبین با انگیزه های زیر برخورد می کنیم:

خرید آنلاین لباس مشتری هدف

  1. افرادی که راحتی خرید آنلاین را دوست دارند
  2. افرادی که خرید آنلاین را دوست دارند تا معامله بهتر و مقرون به صرفه تری داشته باشند
  3. افرادی که دوست دارند از نظر سبک و طراحی قدرت انتخاب زیادی داشته باشند
  4. افرادی که به دنبال محصولاتی هستند فقط به صورت آنلاین یافت می شوند
  5. افرادی که در یافتن لباس مناسب مشکل دارند
  6. افرادی با سبک یا سلیقه خاص که محصولات مورد پسند آنها ، مورد توجه فروشگاه های سنتی نیست
  7. افرادی که هر بار دقیقاً همان لباس ها را می خرند و تکرار خرید دارند.

بیایید هر یک از این بخش ها را عمیق تر نگاه کنیم.

۱. افرادی که راحتی خرید آنلاین را دوست دارند

برای اکثر مشتریان انگیزه اصلی برای خرید آنلاین لباس راحتی است. در دنیای پر سرعت ما، زمان یک کالای گرانبها است و بسیاری از مردم  وقت اضافی ندارند از فروشگاهی به فروشگاه دیگر به دنبال لباس بروند.

روسری مادر و کودک

شما باید برای شناختن این مشتری «وقت ندارم» وقت بگذارید. آنها معمولاً شامل متخصصان پرمشغله و والدینی هستند که در کار و خانواده در حال تلاش مستمر هستند.

اگر این بخش از بازار را هدف قرار می دهید، فروشگاه آنلاین شما باید برای سهولت استفاده و فرآیند پرداخت سریع طراحی شود. همچنین می خواهید گزینه های حمل و نقل و تحویل سریع را ارائه دهید.

برای دستیابی به این مشتریان، تلاش های بازاریابی شما باید بر این تمرکز داشته باشد که چگونه فروشگاه آنلاین شما می تواند در زمان آنها صرفه جویی کند. می‌توانید از شعارهایی مانند «از خانه خود خرید کنید» یا «خرید آنلاین را آسان می‌کنیم» استفاده کنید. 

خرید روسری آسان از منزل 

همانطور که گفتیم برای فروشگاه روسری این یک مزیت کامل محسوب می شود. تنوع کالاهای موجود در بازار از یک طرف و لزوم ست کردن لباس ها با یکدیگر از سوی دیگر انتخاب روسری دلخواه را اگر برای مناسبتهای خاص مد نظر باشد سخت می کند. بنابراین یک سایت ساده با کاربری آسان و تنوع جنس بالا در این کیس بسیار مفید خواهد بود. توجه کنید که طراحی سایت در این مزیت یک اولیت کامل است. دسترسی به بخش های مختلف سایت در اولویت است و در همین راستا، دسترسی به صفحات محصول خاص به طوری که مثلا اگر مشتری شما برای خرید روسری مجلسی به سایت شما مراجعه کرده به راحتی بتواند از طریق فیلتر یا صفحه لندینگ پیج به خواسته خود برسد، را می توان بر شمرد.

روسری ساتن

۲. افرادی که خرید آنلاین را برای گرفتن یک معامله بهتر دوست دارند

همیشه مشتریانی هستند که به دنبال یک معامله بهتر هستند و اغلب برای یافتن آن به اینترنت سر می زنند. این بخش از بازار هدف یک فروشگاه اینترنتی لباس، خریدارانی هستند که از هزینه‌ها آگاه هستند و می‌دانند که می‌توانند لباس‌ها را ارزان‌تر از فروشگاه‌های محلی به صورت آنلاین پیدا کنند و می‌توانید مطمئن باشید که قبل از تهیه، از چندین فروشگاه آنلاین دیدن می‌کنند تا قیمت‌ها را مقایسه کنند. 

مقایسه قیمت لباس

برای دستیابی به این مشتریان، بازاریابی شما باید بر صرفه جویی هایی متمرکز شود که با خرید از شما به دست می آورند. می‌توانید از شعارهایی مانند «تا ۷۰ درصد تخفیف در قیمت‌های خرده‌فروشی» یا «تخفیف بر برندهای مورد علاقه‌تان» استفاده کنید.

همچنین باید فروش یا تبلیغات را روی اقلام خاص انجام دهید یا برای خریدهای عمده تخفیف ارائه دهید. 

فرصت های بازاریابی فروش روسری

برای موضوع تجربه ما یعنی فروشگاه روسری می توانید برای مشتریانی که مرتباً از شما خرید می‌کنند، برنامه‌های وفاداری یا جوایزی اختصاصی ارائه دهید.

۳. افرادی که دوست دارند از نظر سبک و طراحی انتخاب متنوع داشته باشند

بسیاری از مردم احساس می کنند که فروشگاه های محلی در انتخاب هایی که از نظر سبک و طراحی ارائه می دهند محدود هستند. این خریداران به دنبال چیزی خاص هستند و اغلب برای یافتن آن به اینترنت مراجعه می کنند.

این بخش از بازار مایلند زمان بیشتری را برای خرید آنلاین صرف کنند زیرا می دانند که یافتن دقیقاً چیزی که به دنبال آن هستند مدتی طول می کشد.

روسری قواره 100

برای دستیابی به این مشتریان، بازاریابی شما باید بر گستره انتخابی که فروشگاه آنلاین شما ارائه می دهد تمرکز کند. شما می توانید از شعارهایی مانند "سلیقه کامل خود را بیابید" یا "امکانات بی پایان" استفاده کنید.

تنوع محصولات در فروشگاه شال و روسری

اگر سری به فروشگاه های آنلاین مطرح در حوزه شال و روسری بزنید خواهید دانست که تنوع محصولات آنها یکی از مزیت های رقابتی مهم و قابل توجه آنان در مقایسه با فروشگاه های محلی می باشد. بنابراین توجه به تنوع محصولات و بروز بودن و همچنین آپدیت همیشگی و مداوم محصولات از پایه های اساسی فروشگاه آنلاین شال و روسری می باشد

۴. افرادی که به دنبال محصولاتی هستند که فقط به صورت آنلاین یافت می شوند

برای دستیابی به این مشتریان، بازاریابی شما باید بر محصولات منحصر به فردی که فروشگاه شما ارائه می دهد متمرکز شود. می توانید از شعارهایی مانند «ما آنچه را که به دنبالش هستید داریم» یا «محصولات منحصر به فرد» استفاده کنید.

روسری های خاص

روسری بسیار با کیفیت و گران قیمت شاید همه جا پیدا نشود و مثلا اگر شما یک مهمانی خیلی مهم در پیش داشته باشید باید ساعت ها در فروشگاه های محلی از این یکی به دیگری مراجعه کنید. حجاب عروس همه جا پیدا نمی شود. تنوع در محصولات بچه گانه معمولا در فروشگاه های محلی کم است و محصولات با طرح خاص با توجه به اینکه عموم مردم احتمالا آن را نمی پسندند شاید در فروشگاه های محلی صرفه عرضه نداشته باشد. بنابراین شما می توانید در ابتدا با انتخاب یک بازار هدف برای محصولات خاص از مزیت کم بودن عرضه آن در روسری فروشی ها به نفع خود استفاده کنید. 

روسری بچه گانه

۵. افرادی که در یافتن لباس مناسب مشکل دارند

برخی افراد به سادگی نمی توانند لباس هایی در اندازه خود در فروشگاه های سنتی پیدا کنند.این خریداران اغلب به فروشگاه‌های آنلاینی که پیدا می‌کنند وفادار هستند، زیرا می‌دانند یافتن چیزی که در جای دیگر به دنبال آن هستند دشوار است.

برای دستیابی به این مشتریان، بازاریابی شما باید بر این واقعیت تمرکز کند که لباس هایی را در اندازه آنها همیشه داشته باشید. می توانید از شعارهایی مانند «ما سایز شما را داریم» یا «لباس فیت» استفاده کنید.

۶. افراد با سبک یا سلیقه خاص که مورد توجه فروشگاه های سنتی نیست

برخی از افراد به دنبال لباس با سبک یا طراحی خاص هستند. و اغلب آنها نمی توانند آنچه را که در فروشگاه های سنتی به دنبال آن هستند پیدا کنند. این خریداران برای یافتن فروشگاه هایی که سلیقه خاص آنها را برآورده می کنند، به صورت آنلاین جست و جو می کنند.

اگر می‌خواهید با فروشگاه آنلاین لباس خود به این جایگاه برسید، می توانید اطمینان حاصل کنید که این مشتریان خاص پسند به شما وفادار خواهند بود زیرا آنها به راحتی آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا نمی کنند.

روسری خاص

۷. افرادی که هر بار دقیقاً همان لباس را می خرند

در نهایت، انواع خاصی از لباس‌ها وجود دارد که بسیاری از افراد سال به سال همان‌ها را می‌خرند. این می تواند شامل لباس زیر، تی شرت، جوراب و غیره باشد.

در این حالت، مشتریان دقیقاً می‌دانند که به دنبال چه چیزی هستند و از مرور فروشگاه‌های متعدد به‌صورت آنلاین خسته نمی‌شوند. اگر در گذشته تجربه خوبی از یک فروشگاه داشته باشند، احتمالاً به همان فروشگاه برمی گردند تا دوباره همان لباس ها را بخرند.

برای دستیابی به این مشتریان، بازاریابی شما باید بر این واقعیت تمرکز کند که لباس های با کیفیت را با قیمت مناسب ارائه می دهید. می‌توانید از شعارهایی مانند «همان کیفیت عالی» یا «قیمت‌های پایین در تمام طول سال» استفاده کنید.

فروش روسری هایی که قبلا خرید بالایی داشته اند

باید آن محصولاتی که قبلا توسط مشتریان زیاد خرید داشته اند را همیشه موجود داشته باشید. حتی اگر عینا طرح مشابه آن را ندارید باید همان جنس و با طرح مشابه را جایگزین و به مشتریان خود معرفی کنید تا آنهایی که قبلا چیزی از شما خریده اند و برای خرید مجدد دوباره باز گشته اند بدانند که باید به دنبال چه چیزی بگردند.

خلاصه

بازار هدف اولیه برای فروشگاه اینترنتی لباس شامل افرادی است که به راحتی خرید آنلاین را دوست دارند. یا وقت ندارند به فروشگاه بروند یا حوصله آن را ندارند.

گاهی اوقات این بازار شامل والدین پرمشغله ای می شود که ترجیح می دهند برای بچه های خود لباس آنلاین بخرند، زیرا می دانند که چند ماه دیگر باید این لباس ها را با لباس های جدید جایگزین کنند.

برخی از افراد ترجیح می‌دهند لباس را آنلاین بخرند زیرا می‌توانند به راحتی قیمت‌ها را در فروشگاه‌های مختلف مقایسه کنند. آنها همچنین می توانند برای سبک ها و طرح های مختلف خرید کنند.

سایر افراد فقط می توانند لباس ها را در اندازه یا مدل های مورد نظر خود در یک فروشگاه آنلاین پیدا کنند. این مشتریان اغلب تمایل دارند مشتریان وفادار باشند زیرا می دانند که نمی توانند آنچه را که در یک فروشگاه سنتی نیاز دارند پیدا کنند.

و در نهایت، افرادی که همیشه لباس های یکسانی می خرند - مانند جوراب، لباس زیر، پوشک و غیره - این کار را به سادگی به صورت آنلاین انجام می دهند زیرا رفتن به یک فروشگاه محلی ( آجر و ملاتی یا سنتی) هیچ سودی ندارد.

فروشگاه آنلاین

بنابراین، همانطور که قصد دارید تجارت آنلاین پوشاک خود را راه اندازی کنید، مطمئن شوید که مشخص است کدام یک از این بخش های اصلی مشتری را هدف قرار داده اید تا بتوانید محصولاتی را که مشتریان شما می خواهند موجود کنید و برنامه های بازاریابی طراحی کنید که آنها را به فروشگاه شما جذب کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha