۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۸
مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا از ابتدا تاکنون مورد توجه بسیار زیاد متقاضیان تحصیل در این کشور وسیع قرار گرفته است.

به گزارش بازار، مهاجرت تحصیلی به کانادا از ابتدا تاکنون مورد توجه بسیار زیاد متقاضیان تحصیل در این کشور وسیع قرار گرفته است. به‌خصوص در سال‌های اخیر تعداد افراد علاقه‌مند به زندگی در این کشور بسیار افزایش یافته است. عوامل متعددی سبب می‌شوند که کانادا در اولویت بسیاری از افراد قرار گیرد؛ سیستم آموزشی بسیار خوب و پیشرفته، امکانات رفاهی و خدماتی، امنیت اجتماعی و اقتصادی و بسیاری از عوامل دیگر، از کانادا سرزمینی رویایی برای بسیاری از افراد ساخته است. همچنین بورسیه های تحصیلی کانادا که به طرق مختلف به تعداد زیادی از دانشجویان بین‌المللی اعطا می‌شوند نیز، از دیگر دلایل محبوبیت این کشور برای تحصیل است. امروز می‌خواهیم به نکاتی در خصوص مهاجرت تحصیلی به این کشور اشاره کنیم.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی به کانادا

یکی از اقدامات مهم در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا، تهیه مدارک و اسناد مربوط به این موضوع است. از آنجایی که تهیه مدارک پروسه‌ای است که ممکن است قدری زمانبر باشد، به همین دلیل باید هرچه زودتر برای انجام آن اقدام نمایید. شاید بتوان از نامه پذیرش دانشگاه در کانادا، به عنوان اولین، مهم‌ترین و زمانبرترین مدرک برای این امر نام برد.

شما باید برای چند دانشگاه در کشور کانادا درخواست پذیرش ارسال کرده تا از طرف یکی از آنها مورد پذیرش قرار بگیرید؛ این نامه پذیرش، ازاصلی‌ترین موارد به شمار می‌آید. همچنین مدرک زبان معتبر از دیگر مدارکی است که بسیار مهم بوده و البته به گذشت زمان نیز احتیاج دارد. نمره شما در آزمون زبان باید نمره قابل قبول برای کشور کانادا باشد.‌

از دیگر مدارک لازم برای این موضوع، داشتن مدارک هویتی مانند پاسپورت معتبر و کپی آن و مدارک شناسایی مانند شناسنامه و کارت ملی و کپی آنها است. پاسپورت شما باید دارای صفحات خالی باشد. همچنین در صورت تأهل و یا داشتن فرزند، گواهی ازدواج و گواهی داشتن فرزند نیز باید ارائه شوند. اگر قبلاً در یک سری دوره آموزشی و فوق برنامه به‌خصوص در زمینه رشته تحصیلی مورد نظر خود شرکت کرده‌اید، مدارک مربوط به آنها را نیز باید ارائه دهید.

از دیگر مدارک لازم، داشتن انگیزه‌نامه است. انگیزه‌نامه نوعی نامه است که شما در آن شرح انگیزه‌ها و اهداف خود از ادامه تحصیل در کشور کانادا را بیان می‌کنید. یکی دیگر از مدارکی که باید ارائه دهید، مدارکی مبنی بر پرداخت هزینه درخواست ویزا نظیر فیش یا رسید پرداخت هستند. همچنین مدارک اثبات تمکن مالی نیز باید ارائه شوند. با این مدارک شما ثابت می‌کنید که از نظر مالی، بودجه کافی برای زندگی و تحصیل در کشور کانادا را دارید. در کنار این موارد باید دو قطعه عکس که اندازه آنها با اندازه عکس پاسپورت شما یکی باشد نیز ارائه دهید.

تحصیل در کانادا

از دیگر مدارک لازم، داشتن مدرک عدم سوء پیشینه است. همچنین شما باید ثابت کنید که پس از فارغ‌التحصیلی قرار است به کشور خود برگردید. ارائه مدرک تحصیلی قبلی به همراه ریز نمرات آن، رزومه تحصیلی و وضعیت فعلی تحصیل و یا اشتغال به همراه مدارک مبنی بر معاینات پزشکی نیز جزء الزامات هستند. مواردی که در این قسمت به آنها اشاره کردیم، معمولاً جزء مدارکی هستند که اغلب دانشگاه‌ها از شما می‌خواهند.

اما ممکن است برخی از دانشگاه‌ها بنا بر الزاماتی، مدارک دیگری نیز دریافت کنند؛ بنابراین حتماً قبل از انجام هر اقدامی، تمامی شرایط را از سایت دانشگاه مربوطه استخراج نمایید. نکته دیگری که در خصوص مهاجرت تحصیلی به کانادا باید بدانید، داشتن حداقل ۱۸ سال تمام است. اما اگر اقدام شما برای فرزند زیر ۱۸ سال خود است، باید این اقدام از طرف خودتان به عنوان والدین او باشد. دقت داشته باشید که اگر خانواده شما نیز می‌خواهند به همراه شما بیایند، باید فرم درخواست برای اعضای خانواده نیز ارائه شود.

مراحل مختلف مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت تحصیلی به کانادا را باید مرحله به مرحله طی کنید. اولین مرحله، انتخاب دانشگاه بر اساس اهداف خود و گزینه‌های موجود است. شما باید با تهیه لیستی از دانشگاه‌های مختلف بر مبنای اهداف، فرصت‌های تحصیلی، هزینه‌ها و رشته مورد نظر خود، چند دانشگاه را انتخاب کرده و برای آنها درخواست نمایید. درخواست برای دانشگاه‌های مختلف نیازمند پرداخت هزینه بوده که این هزینه غیر قابل استرداد است.

شما ممکن است از طرف چند دانشگاه مورد پذیرش قرار گیرید. در این حالت کار شما راحت‌تر خواهد شد؛ شما می‌توانید از بین گزینه‌های موجود، دانشگاهی را که بیشتر با شرایط و اهداف شما سازگار است انتخاب کنید. مرحله بعد، آمادگی برای آزمون‌های ورود به دانشگاه است. از مهمترین این آزمون‌ها، آزمون‌های مربوط به زبان مانند تافل، آیلتس، GMAT و GRE هستند. نکته مهمی که در خصوص آزمون‌های زبان باید بدانید این است که برنامه‌ریزی شما باید طوری باشد که در صورت عدم کسب نمره قابل قبول، فرصت داشته باشید دوباره در این آزمون‌ها شرکت کنید.

در واقع شرکت کردن شما در آزمون باید به گونه‌ای باشد که تا قبل از شهریور ماه که ترم جدید دانشگاه‌ها شروع می‌شود، شما تمام آزمون‌های مورد نظر را انجام داده و نتایج آنها را دریافت کرده باشید. مرحله بعد، برنامه‌ریزی برای مسائل مالی است؛ شما قرار است چند سال در یک کشور خارجی زندگی کرده و هزینه‌های تحصیل و هزینه‌های زندگی عادی را پرداخت کنید. تامین بودجه این هزینه‌ها از طرق مختلفی امکان‌پذیر است؛ روش‌هایی مانند دریافت بورسیه تحصیلی، حمایت‌های مالی از طرف والدین و یا شخص دیگر، دریافت وام دانشجویی، پس‌انداز شخصی، دریافت اجاره و … .

مهاجرت به کانادا

در نهایت وقتی تمام این مراحل را انجام داده، مدارک مورد نیاز را که قبلاً به آنها اشاره کردیم تهیه کرده و نامه پذیرش دانشگاه را دریافت نمودید، می‌توانید برای درخواست ویزای دانشجویی اقدام کنید. افرادی که به قصد تحصیل به کشور کانادا می‌آیند، باید دو ویزای بازدیدکننده و ویزای دانشجویی داشته باشند. البته اگر دوره تحصیل شما کمتر از ۶ ماه باشد یا برای یک فرد کانادایی مورد تایید اداره امور جهانی کانادا کار می‌کنید و یا عضو خانواده او هستید، از دریافت ویزا معاف خواهید شد.

سخن پایانی

در مطلب امروز نگاهی کوتاه به مهاجرت تحصیلی به کانادا داشتیم. به یاد داشته باشید که برای مهاجرت باید از تمامی جزئیات، اطلاعات دقیق و کامل داشته باشید؛ زیرا کوچک‌ترین اشتباهی زمان و هزینه‌های شما را تلف خواهد کرد؛ بنابراین مشورت با افراد باتجربه، این مسیر را برای شما هموارتر خواهد ساخت. شرکت مهاجرتی آوا با ارائه آخرین و به‌روزترین اطلاعات در خصوص مهاجرت، می‌تواند مشاور و وکیل خوبی در این مسیر برای شما باشد.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha