۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
هوش مصنوعی می تواند تخلفات در پلتفرم ها را شناسایی کند
معاون فناوری های نوین بانک مرکزی:

هوش مصنوعی می تواند تخلفات در پلتفرم ها را شناسایی کند

مهران محرمیان با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد هوش مصنوعی می تواند تخلفات در پلتفرم ها را شناسایی و مانع از آن شوند، اظهار کرد: با استفاده از هوش مصنوعی می توان به سمت شفاف سازی فضای فین تک برویم.

بازار؛ گروه بورس: معاون فناوری های نوین بانک مرکزی در همایش تحول دیجیتال با اشاره به اینکه دغدغه های اصلی نهاد تنظیم گر خیلی جاها شفاف نشده است، گفت: وقتی یک پلتفرم بالا می آید افرادی که به دنبال تخلف هستند به دنبال سواستفاده از پلتفرم برمی آیند در حالی که مالک پلتفرم هم مطلع نمی شود. برای نمونه در قالب یک کد کالا ارز قاچاق عرضه می شود. در این شرایط نقش هوش مصنوعی می تواند در بروز این تخلفات استفاده شود.

مهران محرمیان با تاکید بر اینکه در بسیاری از موارد هوش مصنوعی می تواند تخلفات را شناسایی و مانع از آن شوند، اظهار کرد: بنابراین توسعه رکتک ها در داخل پلتفرم ها به عنوان ابزاری برای فضای تنظیم گری می تواند عمل کند.
او با تاکید بر اینکه نرخ بهره منفی که در سیاست های پولی وجود دارد به دنبال هج کردن ارزش پول می روند، اظهار کرد: به همین دلیل کسب و کارهای ایجاد می شود که از مردم سپرده گذاری می کنند که با مقررات بانک مرکزی همخوانی ندارد به همین دلیل توسعه رکتک ها در کنترل این بخش هم می توانند موثر باشد.
محرمیان با تاکید بر اینکه سهولت نقل و انتقالات در پلتفرم ها می تواند منجر به پولشویی شود، اظهار کرد: استفاده از هوش مصنوعی می توان به سمت شفاف سازی فضای فین تک برویم و فعالیت های این حوزه هم شتاب پیدا کند.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha