۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۴
شفافیت از دیگر دستاوردهای حکمرانی تحول دیجیتال است
رییس فراکسیون استراتژیک مجلس شورای اسلامی:

شفافیت از دیگر دستاوردهای حکمرانی تحول دیجیتال است

میرتاج‌الدینی گفت:پاسخگو دولت ها و ایجاد شفافیت از دیگر دستاوردهای حکمرانی تحول دیجیتال است و مسئولان ارتباط مستقیم با مردم فراهم می شود در نتیجه بر مبنای نیازهای متفاوت جامعه اقدام می شود.

بازار؛ گروه بورس: رییس فراکسیون استراتژیک مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سرعت بروز تکنولوژی به قدری بالاست که تغییرات کمتر از یکسال رخ می دهد، گفت: آیا سرعت تکنولوژی در ایران با آنچه که در دنیا اتفاق می افتاد یکی است؟ به طور قطع خبر به همین دلیل دانشگاه ها و سیاست گذاران باید گام های بلندتری بردارند.

محمدرضا میرتاج‌الدینی با بیان اینکه آثار حکمرانی دیجیتال منجر بهبود خدمات عمومی می شود، تصریح کرد: همچنین پاسخگو دولت ها و ایجاد شفافیت از دیگر دستاوردهای حکمرانی تحول دیجیتال است و مسئولان ارتباط مستقیم با مردم فراهم می شود در نتیجه بر مبنای نیازهای متفاوت جامعه اقدام می شود.
او با تاکید بر اینکه استفاده از داده های دیجیتال منجر به کاهش مصرف کاغذ می شود، اظهار کرد: تولید ثروت و ارتقای کیفیت خدمات و توانمندسازی شهروندان از دیگر منافع خدمات هوشمندسازی است.
او درباره رابطه بین حکمرانی دیجیتال و حکمرانی اسلامی گفت: حکمرانی اسلامی اصول را و حکمرانی دیجیتال روش ها و ابزارها را نشان می دهد. در حال حاضر حکمرانی اسلامی برای شمول خدمات باید عدالت رعایت تاکید دارد و استفاده از تحولات دیجیتال می تواند ابزاری برای تحقق این هدف باشد.
میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه کالابرگ الکترونیکی برای تخصیص یارانه اظهار کرد: در شرایط کنونی با تحول دیجیتال می توان تعریف کرد که یک یارانه بگیر چقدر می تواند اقلام پیش بینی شده را خریداری کند و دولت چقدر از قیمت واقعی آن کالا تا قیمت بازار آزاد باید پرداخت کند.
او با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی دانش آموختگان دانشگاه در ایران زیاد هستند اما بستر جذب برای آنها فراهم نیست، اظهار کرد: شرکت های دانش بنیان باید حمایت شوند تا از دانش آموختگان این بخش بکار گیری شود. همچنین دبیرخانه دائمی باید برای تحول دیجیتال تشکیل شود تا از قافله تحول دیجیتال عقب نمانیم.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha