۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۵
۴ تولید کننده اصلی روانکار چقدر روغن موتور در بازار عرضه کردند؟
تولید روغن موتور ۱۳ درصد بیشتر شد

۴ تولید کننده اصلی روانکار چقدر روغن موتور در بازار عرضه کردند؟

۴ تولید کننده اصلی روغن موتور در ۶ ماهه نخست امسال ۲۹۷ میلیون لیتر محصول تولید کردند که از این مقدار ۲۹۵ میلیون لیتر آن در بازار توزیع شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: ۴ تولید کننده اصلی روانکار در ۶ ماهه نخست امسال ۲۹۷ میلیون لیتر محصول تولید کردند که از این مقدار ۲۹۵ میلیون لیتر آن در بازار توزیع شده است. بر اساس گزارشی که وزارت صمت منتشر کرده است نفت بهران با سهم حدود ۴۲ درصدی بیشترین تولید و عرضه روغن موتور را به خود اختصاص داده است.

مقدار تولید نفت بهران در دو فصل بهار و تابستان ۱۲۶ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با تولید ۱۰۲ میلیون لیتری مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد

آمارهای منتشر شده نشان می دهد که مقدار تولید این پالایشگاه در دو فصل بهار و تابستان ۱۲۶ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با تولید ۱۰۲ میلیون لیتری مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۴ درصد افزایش را نشان می دهد. همچنین مقدار توزیع این واحد نیز ازز ۹۸ میلیون لیتر در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۱ به ۱۲۵ میلیون لیتر در ۶ ماهه امسال رسیده است.

عرضه نفت سپاهان از تولیدش سبقت گرفت!

بعد از بهران، سپاهان بیشترین سهم را از تولید و توزیع داشته است. جالب است که بدانید که مقدار توزیع این واحد حتی از تولیدات آن هم بیشتر بوده است. سپاهان در حالی در نیمه نخست امسال ۷۰ میلیون تن روغن موتور تولید کرده که مقدار محصول عرضه شده توسط این واحد در این ۷۲ میلیون لیتر اعلام شده است. جالب است که بدانید تولیدات سپاهان رشد ۲ درصدی را شاهد بوده و مقدار آن از ۶۹ میلیون لیتر به ۷۰ میلیون لیتر بوده است. اما این تولید کننده که سهم حدوید ۲۵ درصدی از بازار روغن موتور را به خود اختصاص داده میزان عرضه اش حدود ۹ درصد نسبت به مدت مشابه سال افزایش یافته است.

نفت پارس که سهم حدودی ۱۷ درصدی از بازار روغن موتور به خود اختصاص داده در این مدت ۵۰ میلیون لیتر روانکار توزیع کرده این در حالی است که مقدار توزیع این واحد در سال گذشته ۴۱ میلیون لیتر بوده است

نفت پارس که سهم حدودی ۱۷ درصدی از بازار روغن موتور به خود اختصاص داده در این مدت ۵۰ میلیون لیتر روانکار توزیع کرده این در حالی است که مقدار توزیع این واحد در سال گذشته ۴۱ میلیون لیتر بوده است. این تولیدکننده روانکار در بهار و تابستان امسال ۵۲ میلیون لیتر روغن موتور تولید کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد رشد را نشان می دهد.

اما در حالی مقدار عرضه روغن موتور در نیمه نخست امسال روند افزایشی به خود گرفته برخی از فعالین بازار مدعی اند در روزهای گذشته برخی از تولیدکنندگان روغن موتور محصولات خود را به صورت قطره چکانی روانه بازار کرده اند. به نظر می رسد که تولید کنندگان اصلی به دنبال افزایش قیمت در بازار هستند.

ایرانول گه با با سهم حدود ۱۶ درصدی از تولید و بازار روغن موتور در جایگاه چهارم این فهرست قرار گرفته در این مدت ۴۹ میلیون لیتر تولید داشته که نسبت به نیمه نخست سال گذشته ۲ درصد افزایش را نشان می دهد. این واحد در ۶ ماهه اول سال ۴۸ میلیون لیتر روغن موتور روانه بازار کرده است.

مقدار تولید ۴ تولید کننده اصلی روانکارها در نیمه نخست امسال ۲۹۷ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با ۲۶۳ میلیون لیتر تولید صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد

مقدار تولید ۴ تولید کننده اصلی روانکارها در نیمه نخست امسال ۲۹۷ میلیون لیتر بوده که در مقایسه با ۲۶۳ میلیون لیتر تولید صورت گرفته در مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد افزایش را نشان می دهد. جالب است که بدانید بیشتر تولیدات صورت گرفته در این مدت روانه بازار شده است. آنگونه که آمارها نشان می دهد بهران، سپاهان، پارس و ایرانول در این مدت ۲۹۵ میلیون لیتر روغن موتور در بازار عرضه کرده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش را نشان می دهد.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 3
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
      1 0
      من تعویض روغنی هستم...همه‌چی‌پارتی بازی شده.. روغن نمیدن توی بازار ...اگر هم بدن جنس های اجباری فوق سنگین به تعداد بالا به شما میدن..روغن‌موتور های ۱۰w40خیلی کم توزیع میشه..کنار باری اجباری مثل ضد یخ به صورت کارتنی باید بخری..وگرنه از روغن‌خبری نیست..خلاصه هیچ کسی به هیچ کسی نیست..کاروان با بارش‌گم میشه
      • علی IR ۰۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۰
        0 1
        همینی که هست خود کرده را تدبیر نیست
    • محمد IR ۰۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۴
      0 0
      روغن بیرون رفته ولی تو انبار عاملاشونه ما به دست تعویض روغنی ندادن اگر دادن کلی کنار باری باید بگیری یه کاری کردن بری از بیرون گرون بخری با مشتری درگیر بشی