۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۸
اولین محموله ترانزیتی پنبه و الیاف کشور در امیرآباد تخلیه شد
مدیرکل بندر امیرآباد:

اولین محموله ترانزیتی پنبه و الیاف کشور در امیرآباد تخلیه شد

بهشهر- مدیرکل بندرامیرآباد از تخلیه ۱۳ واگن حامل پنبه و الیاف که از طریق ریل از کشور ترکیه و مرز بازرگان به بندرامیرآباد وارد شده بود، خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از بندر امیرآباد، محمدعلی موسی پور گفت: با ارائه خدمات مطلوب و با هدف ایجاد تنوع کالا جهت ترانزیت، اولین محموله ترانزیتی پنبه و الیاف کشور ترکیه توسط ۱۳ واگن حامل ۱۲۲۰ عدل پنبه و الیاف از طریق ریل وارد بندر امیرآباد شد و در انبارهای بندر جهت واردات قطعی و عرضه به بازار مصرف تخلیه شد.

او افزود: ماحصل تلاش‌ها و برنامه ریزی‌های انجام شده در قالب نشست‌های تخصصی با صاحبان کالا و تجار به نتیجه رسید که این محموله توسط ریل به بندر امیرآباد وارد شد و مقرر است پس از ارزیابی و انجام محاسبات، تشریفات گمرکی و برآورد هزینه‌های مترتب بر کالا و مقرون به صرفه بودن، و همچنین حجم بالای کالا و حساسیت در حمل آن با توجه به شرایط جوی، حمل و نقل ریلی بجای حمل جاده‌ای جایگزین شود.

موسی پور با ابراز خرسندی از رونق حمل ریلی کالا به تنها بندر شمال کشور که از این مزیت برخوردار است، گفت: ارائه خدمات مطلوب دستگاه‌های اجرایی همانند بنادر و دریانوردی، راه آهن و گمرک می‌تواند نقش به سزایی در رونق و گسترش حمل ریلی کالا جهت صادرات و ترانزیت داشته باشد و بررسی‌های بعمل آمده نشان می‌دهد صاحبا کالا و تجار به حمل ریل پایه روی آورده و ترغیب شده اند.

مدیرکل بندرامیرآباد کوتاه شدن زمان حمل و نقل، صرفه جویی در مصرف سوخت و ارتقاء بهره وری، کاهش آلودگی زیست محیطی و سوانح و تلفات جاده‌ای و حفظ کیفیت محصولات را از جمله مهمترین مزایای روش حمل و نقل ریلی عنوان کرد.

کد خبر: ۲۶۶٬۰۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha