۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۸
لزوم استفاده تولید کنندگان از اوراق گام برای تامین مالی
سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی مطرح کرد

لزوم استفاده تولید کنندگان از اوراق گام برای تامین مالی

محمدی، سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی گفت: تولید کنندگان برای تامین مالی منابع مورد نیاز خود با مراجعه با بانک‌ها از اوراق گام استفاده کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، شاپور محمدی درباره اوراق گام گفت: این اوراق در واقع گواهی اعتبار مولد است و اگر یک تولید کننده به تولید کننده دیگر بدهی داشته باشد می‌تواند به جای پرداخت پول نقد از بانک‌های تجاری اوراق گام را دریافت کند و آن را به تولید کننده دیگر بدهد یا برای پرداخت هزینه تجهیزات و مواد اولیه از آن استفاده کند. وی با بیان اینکه طرح اجرای گام آغاز شده است و بانک‌ها نیز آن را اجرایی کرده اند افزود: با اجرای طرح گام این اوراق در حلقه تولیدی کشور به گردش در می‌آید و در نهایت دارنده اوراق به بانک صادر کننده مراجعه می‌کند و می‌تواند با سود معینی وجه خود را از بانک صادر کننده دریافت کند، در نهایت در قبل از اینکه موعد سررسید آن برسد می‌توان آن را در بازار سرمایه به پول تبدیل کرد و این ابزار یک ابزار کمک کننده به تولید است.

سرپرست پژوهشکده پولی و بانکی گفت: مزیت این اوراق این است که این امکان وجود دارد بعد از سپری شدن یک ششم زمان سررسید اوراق، دارنده آن می‌تواند آنرا به بازار سرمایه منتقل و تبدیل به پول نقد کند. وی افزود: طرح گام در واقع شکل پیشرفته گشایش اعتبار داخلی است و این روش می‌تواند بدون خلق پول زیاد چندین برابر بدهی تولید کننده‌ها با یکدیگر را تسویه کند و به ثبات پولی کشور کمک می‌کند.

وی افزود: استفاده از این ابزار اثر تورمی بسیار کمتری دارد و مزیت آن نسبت به ال سی داخلی این است که این اوراق می‌تواند چند دست بین تولیدکنندگان گردش کند.

کد خبر: ۲۶٬۶۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha