۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۲
تشویش بخش خصوصی از بخشنامه های خلق الساعه | قوانین چشم انداز بلند مدت داشته باشند  
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی گرگان انتقاد کرد؛ 

تشویش بخش خصوصی از بخشنامه های خلق الساعه | قوانین چشم انداز بلند مدت داشته باشند  

گرگان- فردوسی، رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان گفت: قوانین لحظه ای نگرانی همیشگی تجار و تولید کنندگان است لذا بهتر است قوانین چشم انداز بلند مدت تری داشته باشند.

ابوذر فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار قوانین لحظه‌ای و خلق الساعه را یکی از مشکلات بخش خصوصی دانست و اظهار کرد: اعلام یک شبه ممنوعیت صادرات و واردات تمام معادلات و برنامه ریزی های تجار و تولید کنندگان را بهم می ریزد.

رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان با بیان اینکه بیشترین آسیب این قبیل تصمیمات را می‌توان در حوزه صادرات مشاهده کرد، ادامه داد: تولید کننده پس از سال ها در بازار جهانی حائز جایگاه می شود اما به ناگاه یک قانون یا بخشنامه تمام آنچه رشته بود را پنبه می کند.

وی گفت: به مرور با گذشت زمان طرف های خارجی اعتماد خود را نسبت به تجار ایرانی از دست می دهند و بدون شک این بی اعتمادی در حافظه تجارت جهانی باقی می ماند.

وی تاکید کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند برای تصویب قوانین بخش خصوصی، آینده نگری را در اولویت قرار دهند.

فردوسی گفت: قاعدتا قوانینی که با چشم انداز بلند مدت اتخاذ می شوند موجب تولید کیفی تر و ایجاد اشتغال خواهند شد چرا که تولید کننده با اطمینان خاطر به تولید می پردازد و نگران بخشنامه های خلق الساعه نیست.

وی در خاتمه گفت: از آنجاییکه اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی به حساب می آید که مشاور سه قوه نیز است لذا براساس قانون بهبود فضای کسب و کار، بخش دولتی باید برای اعمال بخشنامه ها به نظرات فعالان اقتصادی توجه ویژه ای داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۵٬۹۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha