۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۹
طرح جامع آبرسانی اردبیل نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است
استاندار اردبیل:

طرح جامع آبرسانی اردبیل نیازمند ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار است

اردبیل - عاملی، استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح جامع آبرسانی به شهرهای استان اردبیل شش هزار میلیارد تومان اعتبار می خواهد.

سید حامد عاملی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: قرار است برای آغاز عملیات اجرایی طرح آبرسانی به شهرهای استان ۲۳۰ میلیارد تومان از طریق برنامه و بودجه تخصیص پیدا کند تا شاهد اجرایی شدن این پروژه باشیم.

وی به وضعیت بحرانی آب در استان به ویژه شرایط سخت هشت شهر در این استان اشاره کرد و گفت: هشت شهر استان اردبیل در تنش آبی قرار دارد و شهر اردبیل نیز به دلیل کاهش منابع سد یامچی در وضعیت مدیریت بحرانی و اضطراری قرار گرفته است.

سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد تومانی در سد خداآفرین

استاندار اردبیل تصریح کرد: قرار است از محل ماده ۲۳ تأمین اعتبار برای این پروژه انجام شود که در سفر دوم رئیس جمهور قرار است این پروژه ردیف اعتباری خاصی پیدا کند.

عاملی افزود: وزارت نیرو پروژه عظیم پایاب سد خداآفرین را نیز در اولویت اجرا دارد و برای آن ۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: این پروژه با تأمین اعتبار نهایی تا شهریورماه سال آینده آماده بهره برداری خواهد شد تا امکان افزایش تولید یک میلیون تن محصول را در شمال استان شاهد باشیم.

راه آهن اردبیل – میانه با ۹۵ درصد پیشرفت مراحل پایانی را سپری می کند

عاملی به ۹۳ مصوبه سفر رئیس جمهور به استان و تعهد ۶ هزار میلیارد تومانی دولت سیزدهم برای اجرای پروژه های بر زمین مانده اشاره کرد و ادامه داد: چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان منابع مالی تاکنون از محل این سفر تخصیص یافته و مابقی منابع نیز قرار است تا پایان امسال اختصاص یابد.

وی اضافه کرد: راه آهن اردبیل – میانه با ۹۵ درصد پیشرفت مراحل پایانی را سپری می کند و قرار شد با خرید ریل و تأمین مصالح در کوتاهترین زمان این پروژه برای افتتاح با حضور رئیس جمهور آماده شود.

عاملی بیان کرد: دولت سیزدهم توسعه بزرگراه ها را در اولویت برنامه ریزی ها قرار داده به طوری که در این ۲ سال بالغ بر ۱۳۷ کیلومتر بزرگراه در استان آماده بهره برداری شده است.

اجرای ۸۵ کیلومتر بزرگراه در سال جاری

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: ۵۲ کیلومتر بزرگراه در سال قبل و ۸۵ کیلومتر بزرگراه در سال جاری با همت راه و شهرسازی استان اجرایی شده و نسبت به ۱۸۵ کیلومتر بزرگراه اجرایی در دولت گذشته، این روند شرایط مطلوبی را نشان می دهد.

وی تکمیل ۲ مجتمع سبلان و بفراجرد و سد گیوی، عمارت و عنبران را از دیگر فعالیت های انجام شده از محل تعهدات سفر رئیس جمهور اعلام کرد و گفت: وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه زیرساخت های گلخانه ای و استخر معیشتی منابع مناسبی تخصیص نداده و انتظار می رود از محل فروش املاک و مولدسازی تزریق این منابع را شاهد باشیم.

عاملی توسعه بیمارستان ۱۱۹ تختخوابی مشگین شهر و احداث بیمارستان ۵۴۰ تختخوای نجف زاده را یادآور شد و افزود: برای این پروژه ها نیز از محل تهاتر ملک و فاینانس بانکی منابع خوبی پیش بینی شده است.

استاندار اردبیل خاطرنشان کرد: در سفر اول رئیس جمهور پنج هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی قرار بود به پروژه های تولیدی و عمرانی اختصاص یابد که تاکنون ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته و مابقی نیز در سال های آینده برای این پروژه های تولیدی و صنعتی پرداخت خواهد شد.

کد خبر: ۲۶۵٬۹۶۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha