۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۲
افزایش ۶۳۰ هزار نفری شاغلان بخش خدمات| جمعیت کشاورز کم شد

افزایش ۶۳۰ هزار نفری شاغلان بخش خدمات| جمعیت کشاورز کم شد

مطابق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران تعداد شاغلین از پاییز پارسال تا امسال ۷۰۵ هزار نفر افزایش یافته است که از این تعداد حدود ۶۳۰هزار نفر در بخش خدمات بوده است.

به گزارش بازار، مطابق آخرین آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار ایران جمعیت شاغلین ۱۵ ساله و بیش‌تر در فصل پاییز امسال ۲۴ میلیون و ۷۷۵ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۷۰۶ هزار نفر افزایش داشته است.

بررسی اشتغال در بخش های عمده فعالیت اقتصادی نشان می دهد که بخش خدمات با ۵۲.۱ درصد بیشترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش های صنعت با ۳۴.۲ و کشاورزی با ۱۳.۶ درصد قرار دارند.

سهم شاغلان بخش کشاورزی و بخش صنعت در پاییز ۱۴۰۲ نسبت به فصل مشابه سال قبل به ترتیب ۰.۷ درصد و ۰.۴ درصد کاهش و سهم شاغلان بخش خدمات ۱ درصد افزایش داشته است.

نتایج آمارگیری مرکز آمار نشان دهنده کاهش نرخ بیکاری و بهبود بازار کار است، جمعیت ۱۵ساله و بیشتر ۷۶۰ هزار نفر از پاییز پارسال تا امسال افزایش پیدا کرده و به ۶۴.۶ میلیون نفر رسیده است، شاغلین هم در این مدت ۷۰۵ هزار نفر افزایش دارد و به ۲۴.۷۵ میلیون نفر رسیده است. ۶۳۰ هزار نفر از این افزایش شغل در بخش خدمات است.

کد خبر: ۲۶۵٬۸۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha