۱۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۴
رشد ۸۸ درصدی آبادا در ۹ ماهه سال مالی

رشد ۸۸ درصدی آبادا در ۹ ماهه سال مالی

آبادا طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۶۶ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد رشد داشته است.

بازار؛ گروه بورس: شرکت تولید نیروی برق آبادان طی عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ۱۴۰۲ مبلغ معادل ۲۴.۵ میلیارد، از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.

آبادا با سرمایه ثبت شده ۲۵۰ میلیارد تومان طی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۳۶۶ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۸۸ درصد رشد داشته است. با توجه به اینکه این نماد طی عملکرد ۶ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ مبلغ ۲۵۵.۱ میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۹۲ درصد رشد داشته است نشان می دهد که تقریبا میزان رشد درآمد شرکت در پاییز هم مانند تابستان ادامه داشته است.
آبادا در ۳ ماهه بازدهی منفی ۳ درصدی و در یک ساله بازدهی بیش از ۷ درصد داشته است و با توجه به اینکه رشد سودآوری شرکت در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رخ داده احتمالا روند بازدهی شرکت همچنان افزایشی خواهد بود.
به گزارش بازار، این نماد در هفته اخیر با وجود اینکه جو بازار منفی بود توانست در محدوده حمایتی خود را حفظ کند.
هرچند نباید فراموش کرد که تبعات سیاست های دستوری وزارت نیرو بر سهام نیروگاه ها نه تنها منجر به افت تولید فولادی ها و سیمانی ها شده بلکه به واسطه قیمت گذاری دستوری و عدم تسویه مطالبات، سود نیروگاه ها را هم کاهش داده است. از طرف دیگر نیروگاه ها به دلیل مطالبه برقی که از قبل داشته اند و وزارت نیرو تمایل چندانی برای تسویه بدهی خود ندارد که این موضوع منجر به بروز مشکلاتی شده تا جایی که روند راندمان نیروگاه ها نزولی است. آبادا در یک ساله بازدهی بیش از ۷ درصد داشته و با توجه به رشد سودآوری شرکت در ۹ ماهه جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روند بازدهی نماد همچنان افزایشی خواهد بود.

کد خبر: ۲۶۵٬۸۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha