۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۹
بازار بریکس در حال تبدیل به نصف جهان است| پیشنهاد ریاست برخی کمیته‌ها به ایران
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه:

بازار بریکس در حال تبدیل به نصف جهان است| پیشنهاد ریاست برخی کمیته‌ها به ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه با بیان اینکه گروه بریکس در حال تبدیل شدن به بازاری به اندازه نصف جهان است، گفت: این گروه، ‌ بزرگترین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان نفت و گاز را در بر می‌گیرد.

به گزارش بازار، مهدی صفری در گفت و گو با خبرگزاری ریانووستی افزود:‌ سازمان همکاری شانگهای نیز یک بازار منطقه ای است که می‌تواند تاثیرگذار باشد و همکاری کشورها در این چارچوب، وضعیت برد-برد برای همه طرف‌ها است.

معاون وزیر امور خارجه ایران در بخش دیگری از مصاحبه با این رسانه روس با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای در سال ۲۰۲۳ میلادی و آغاز عضویت ایران در بریکس از ابتدای سال ۲۰۲۴ (دی‌ماه ۱۴۰۲) گفت: عضویت ایران در بریکس ظرفیت‌های بزرگی را در زمینه ترانزیت، انرژی به ویژه نفت و گاز و دانش و فناوری‌های نوین برای این گروه فراهم می‌کند.

صفری خاطرنشان کرد: هم در بریکس و هم در سازمان همکاری شانگهای به جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد شده است تا ریاست تعدادی از کمیته‌ها به ویژه در حوزه فناوری های مختلف را بر عهده گیرد.

ریانووستی در ادامه از قول معاون وزیر امور خارجه نوشت:‌ بریکس نقش مهمی در انرژی جهان خواهد داشت، یعنی در تولید، حمل و نقل و مصرف انرژی و علاوه بر این فناوری‌های جدید و بخش هوافضا.

صفری افزود: مهمترین مشکلات حوزه انرژی در بخش‌های تولید، حمل‌ونقل و مصرف است؛ می‌توان گفت که این سه موضوع توسط بریکس در حال حل و فصل است.

وی خاطرنشان کرد: گروه بریکس به واسطه عضویت ایران، ‌هند و روسیه در آن و مشارکت این کشورها در کریدور شمال – جنوب، می‌تواند نقش مهمی در حوزه‌های حمل و نقل و تجارت جهانی داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha