۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰
لزوم ارتقاء زیرساخت های انرژی برای توسعه سرمایه گذاری در گلستان
رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان:

لزوم ارتقاء زیرساخت های انرژی برای توسعه سرمایه گذاری در گلستان

گرگان- فردوسی، رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان، گفت: بخشی از توسعه صنعت استان گلستان به دلیل کمبود انرژی قفل شده و نیازمند ارتقاء زیرساخت های انرژی برای جذب سرمایه گذار هستیم.

ابوذر فردوسی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، با انتقاد از این که طی سال های گذشته به بهبود زیرساخت های انرژی در استان گلستان توجه چندانی نشده است، اظهار کرد: زیرساخت های انرژی نیاز ضروری برای توسعه هر بخش است و متاسفانه بی توجهی دهه های گذشته باعث شده گلستان از امکان های به روز عقب بماند.

رئیس کمیسیون صنایع، معادن و انرژی اتاق بازرگانی گرگان افزود: سرمایه گذاران بسیاری علاقمند به حضور در گلستان هستند اما هنوز صاحبان سرمایه و صنعتگران قدیمی هم نتوانسته اند طرح های توسعه خود را به دلیل نبود انرژی به سرانجام برسانند.

وی کمبود برق، گاز و آب را چالش جدی برای توسعه صنعت و جذب سرمایه گذار دانست و گفت: اکنون برای ایجاد منطقه آزاد اینچه برون هم دغدغه جدی تامین انرژی وجود دارد که اگر تدابیر لازم در زمان کوتاهی لحاظ نشود فرصت های جذب سرمایه گذار و توسعه تجار از دست خواهد رفت.

فردوسی خواستار تلاش مضاعف مدیران استان برای ایجاد بسته های تشویقی سرمایه گذاری در بخش انرژی شد و گفت: با این عقب ماندگی ها دیگر دولت به تنهایی نمی تواند کمبود انرژی را جبران کند و باید با حمایت از سرمایه گذار، بخش خصوصی را پای کار آورد.

وی ایجاد نیروگاه های نوین و منطقه ای بخصوص با رویکرد تامین برق صنایع را بسیار ضروری دانست و گفت: در تابستان و زمستان نگران قطع برق صنعت هستیم زیرا این اقدام علاوه بر تضعیف بخش خصوصی به اقتصاد و اشتغال استان صدمه می زند.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha