۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
اسرائیل را مسؤول ترور العاروری و انفجار کرمان می‌دانیم
وزیر خارجه لبنان:

اسرائیل را مسؤول ترور العاروری و انفجار کرمان می‌دانیم

وزیر خارجه لبنان در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی، رژیم صهیونیستی را «مسؤول» ترور معاون دفتر سیاسی حماس در ضاحیه بیروت و انفجار تروریستی روز گذشته در کرمان دانست.

به گزارش بازار، وزیر خارجه لبنان عبدالله بوحبیب، تصریح کرد که دولت کشورش «خواهان جنگ نیست و تلاش دارد حزب‌الله را متقاعد کند که جنگی علیه اسرائیل آغاز نکند».

وی در گفت‌وگو با «کریستین امان‌پور»، مجری شبکه سی. ان. ان تصریح کرد که معتقد است، رژیم صهیونیستی «مسؤول» ترور معاون رئیس دفتر سیاسی حماس صالح العاروری و انفجار مرگبار در مراسم یادبود شهید سلیمانی در عصر روز چهارشنبه در شهر کرمان است و ترس خود را از اینکه خاورمیانه «اکنون واقعاً به یک جنگ منطقه ای نزدیک شده است» ابراز کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی لبنان در خصوص حمله تروریستی سه‌شنبه شب در جنوب بیروت که به شهادت العاروری منجر شد، گفت: «ما نگران آغاز [جنگ] هستیم زیرا دولت و مردم لبنان خواهان هیچ جنگی نیستند. ما می‌خواهیم در مرزهای جنوبی خود به صلح برسیم. ما نمی‌خواهیم آنچه در جنوب اتفاق می‌افتد به لبنان سرایت کند، جنگ منطقه‌ای را دوست نداریم زیرا برای همه خطرناک است، برای لبنان خطرناک است و برای اسرائیل و کشورهای اطراف آن خطرناک است».

وی در پاسخ به سوالی درباره احتمال اقدام تلافی‌جویانه حزب‌الله لبنان علیه تل‌آویو به دلیل ترور العاروری گفت که دولت لبنان در حال گفت‌وگو با حزب الله است تا آن را از اتخاذ هرگونه اقدامی از این دست منصرف کند. «این‌طور نیست که بتوانیم به آنها دستور بدهیم، چنین ادعایی نمی‌کنیم، اما می توانیم آنها را متقاعد کنیم و فکر می‌کنم این عمل می‌کند».

دبیرکل حزب‌الله لبنان سید حسن نصرالله در سخنرانی روز گذشته خود به رژیم صهیونیستی هشدار داد: «اگر دشمن فکر کند که می‌تواند با لبنان وارد جنگ شود، آن وقت جنگ ما دیگر حد و مرز و سقفی نخواهد شناخت».

بوحبیب پیش از نشست با مشاوران شورای امنیت ملی آمریکا بر نقشی که آمریکا می‌کند برای تحقق صلح ایفا کند تاکید کرد. وی با اشاره به موفقیت‌های قبلی آمریکا در بهره‌برداری از «نفوذ» بر اسرائیل برای رسیدن به یک نتیجه صلح‌آمیز، ایالات متحده را «پیشرو» در جستجوی صلح توصیف کرد.

این در حالی است که وزارت خارجه لبنان در واکنش به ترور سه‌شنبه شب العاروری، دو شکایت و اعتراض «قاطعانه» به سازمان ملل ارائه کرد و در خصوص این تجاوز خطرناک اسرائیل به حاکمیت لبنان و تلاش برای کشاندن این کشور و منطقه به یک تنش همه جانبه هشدار داد و اعلام کرد: «تجاوز به ضاحیه بیروت در تکمیل سلسله تجاوزات فزاینده اسرائیل به جنوب لبنان است که مصیبت ها را بیشتر و صلح و امنیت منطقه را تهدید می‌کند».

کد خبر: ۲۶۵٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha