۱۴ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳
تعیین قیمت روغن موتور در برزخ|  کاهش عرضه به دلیل بی توجهی به مشکلات تولید روغن
بازار خبر می دهد:

تعیین قیمت روغن موتور در برزخ| کاهش عرضه به دلیل بی توجهی به مشکلات تولید روغن

آل سارا رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن موتور تهران به بازار گفت: بحث به روز رسانی نرخ روغن موتور در برزح است و احتمال ایجاد کمبود روانکارها در پی تداوم عرضه قطره چکانی وجود دارد.

بازار؛ گروه خودرو: احتمال گرانی روغن موتور در بازار بیشتر از گذشته قوت گرفته است؛ چرا که فعالان این بازار طی گفت و گو با «بازار» خبر از افزایش قیمت سه برند روغن موتور بخش خصوصی دادند. از سوی تولیدکنندگان یا شبکه توزیع روغن موتور اقدام به عرضه قطره چکانی روانکارها در بازار کردند، این موضوع ریشه در عدم قیمت گذاری مناسب با افزایش نرخ نهاده های تولید برای سازندگان روغن موتور دارد. با گذشت چندماه از احتمال به روز رسانی قیمت روغن موتور جهت حمایت از تولیدکنندگان، تاکنون سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اقدام به اعلام نرخ جدید نکرده است. با در نظر داشتن فرارسیدن ماه های پایانی سال جاری باید انتظار افزایش محصولات تقلبی و بحران تامین و خرید را به دلیل سهل انگاری متولیان این صنعت داشت، برای بررسی این موضوع با محمدرضا آل سارا رئیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن موتور تهران به گفت و گو پرداختیم:

* شنیده ها در بازار روغن موتور حاکی از ایجاد کمبود روانکارهای پر مصرف دارد، این موضوع از سوی تولیدکنندگان یا شبکه توزیع ایجاد شده است؟

هرچند که بازار روغن موتور فعلا شرایط عادی دارد، اما عرضه روغن موتور کاهش یافته است. این کاهش نیز نشان از درخواست تولیدکنندگان برای افزایش قیمت ها را دارد؛ چرا که مشکلات عدیده ناشی از افزایش نرخ نهاده های تولید روانسازان برای متولیان این صنعت هنوز مورد بررسی قرار نگرفته است.

* برخی از کارشناسان معتقد هستند که بزودی در بازار روغن موتور بحران ایجاد خواهد شد، نظر شما در این خصوص چیست؟

در صورتی که تعلل در زمینه حل مشکلات تولیدکنندگان روغن موتور وجود داشته باشد، می توان انتظار ایجاد بحران در این بازار را داشت.

* آیا بزودی کمبود روغن موتور در بازار جدی تر خواهد شد؟ تکلیف قیمت های جدید روغن موتور برای روانسازان تعیین نشد؟

احتمال ایجاد کمبود روغن موتور در پی تداوم عرضه قطره چکانی وجود دارد، در پاسخ به سوال دیگر شما باید بگویم تکلیف قیمت روغن موتور برای عرضه به بازار هنوز مشخص نشده است، به نظر می رسد بحث به روز رسانی نرخ این محصولات در برزخ است.

کد خبر: ۲۶۵٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha