۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۹
ضرورت آموزش کشاورزان برای حرکت به سمت «کشاورزی نوین»
نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران مطرح کرد

ضرورت آموزش کشاورزان برای حرکت به سمت «کشاورزی نوین»

گرگان- هاشمی، نایب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران، آموزش کشاورزان را رکن اساسی برای توسعه این بخش دانست و گفت: تحقق کشاورزی نوین به دانش افزایی و آموزش بخش کشاورزی وابسته است.

هامان هاشمی، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ارتقاء کشاورزی و مکانیزه شدن را برای بهبود اقتصاد این بخش ضروری دانست و اظهار کرد: دنیا تحقیقات زیادی برای افزایش بهره وری محصول و به حداقل رساندن مصرف منابع ملی و طبیعی در توسعه کشاورزی داشته است.

نایب رئیس کشاروزی اتاق ایران، با تاکید بر این که در تهیه محصولات کشاورزی کشور، انرژی و منابع ملی زیادی مصرف می شود، گفت: متاسفانه به دلیل سنتی بودن کشاورزی شاهد مصارف زیاد آب، کود، سم و همچنین صدمات زیاد به خاک هستیم.

هاشمی لازمه حرکت از کشاورزی سنتی، پر هزینه و کم درآمد به سمت کشاورزی اقتصادی و مدرن را آموزش جوامع کشاورزی دانست و یادآور شد: هنوز بخشی از جامعه کشاورزی ما با روش های نوین فاصله دارد.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق گرگان خواستار توسعه آموزش های کشاورزی و بهره گیری از ظرفیت بخش خصوصی برای ارتقاء این آموزش ها شد و تاکید کرد: خوشبختانه جامعه دانشگاه و متخصص زیادی توسط دانشگاه های کشور بخصوص دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان آموزش دیده اند و با بهره گیری از ظرفیت های بخش خصوصی می تواند متخصصان دانشگاهی را برای توانمندسازی کشاورزی به کار گرفت.

وی با تاکید بر این که ورود تکنولوژی به کشور و بهره گیری از آن نیازمند حمایت های ویژه است، یادآور شد: متاسفانه به دلیل تحریم و بحران اقتصادی موانع زیادی برای ورود و استفاده از تکنولوژی وجود دارد که در صورت رفع آن ها می تواند امیدوار بود در مسیر کشاورزی اقتصادی قرار گرفته ایم.

کد خبر: ۲۶۵٬۶۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha