۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴
تمام ارواق مالیاتی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شوند
مدیرعامل فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی:

تمام ارواق مالیاتی به صورت الکترونیکی ابلاغ می‌شوند

خانی، مدیرعامل فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: افرادی که در سازمان مالیاتی پرونده دارند و نسبت به رای صادرشده اعتراض دارند، می‌توانند از طریق پرتال الکترونیکی سازمان امور مالیاتی درخواست خود را پیگیری کنند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، هادی خانی با اشاره به این که مشتری اصلی سازمان امور مالیاتی مردم هستند، گفت: مشتریان سازمان امور مالیاتی به دلیل فعالیت‌های اقتصادی یا مودی‌گری با این سازمان کار می‌کنند، در حالی که بسیاری از مردم عادی در موضوعاتی مانند مالیات بر ارث یا نقل و انتقال ملک به این سازمان مراجعه می‌کنند.

وی افزود: مراجعات مردمی به سازمان امور مالیاتی بسیار زیاد است.

مدیرعامل فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: این سازمان در چند سال اخیر تلاش کرده تا با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی و بهبود فرآیندهای اجرا حجم مراجعات مردمی را کاهش دهند.

وی ادامه داد: «دادرسی و فرآیند دادرسی» یکی از مهم‌ترین مراحلی است که ما در طول رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی با اشخاص مواجه هستیم.

هادی خانی تصریح کرد: ما فرآیندهای دادرسی را بررسی کردیم و الان قسمت اعتراضات مردم به شورای مالیاتی را به صورت الکترونیکی ارجاع می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد: افرادی که در سازمان مالیاتی پرونده دارند و نسبت به رای صادرشده اعتراض دارند، می‌توانند از طریق پرتال الکترونیکی سازمان امور مالیاتی درخواست خود را پیگیری کنند.

مدیرعامل فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی افزود: ما در نظر داریم که تمام اوراق مالیاتی را در قالب الکترونیکی ابلاغ کنیم و فکر می‌کنم که تا یک ماه آینده با تکمیل شده مودیان این موضوع به طور کامل به مرحله اجرا می‌رسد.

وی تاکید داشت: سازمان امور مالیاتی به طور جد موضوع فرار مالیاتی را پیگیری می‌کنند.

هادی خانی افزود: مردم باید در تکمیل اطلاعات سازمان امور مالیاتی مشارکت داشته باشند و اطلاعات دقیق و مشخصی را به این سازمان تحویل دهند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های اجرایی و متولی تولید و نگه‌داری ریزداده‌های فعالیت‌های اقتصادی باید در تکمیل اطلاعات سازمان امور مالیاتی مشارکت داشته باشند.

مدیرعامل فناوری‌های مالیاتی سازمان امور مالیاتی خاطر نشان کرد: برابر ماده ۲۷۴ قانون مالیات‌های مستقیم برخی از اعمال به صراحت جرم‌انگاری شده‌اند.

وی افزود: «اختفای فعالیت اقتصادی و کتمان درآمد حاصل از آن» و «تنظیم معاملات و قراردادها به نام دیگران» و «خودداری از انجام تکالیف قانونی در تنظیم اظهارنامه‌های مالیاتی» و «استفاده از کارت بازرگانی اشخاص دیگر» از جمله جرم‌های صریحی است که در قانون مالیات‌های مستقیم به آن‌ها اشاره شده است.

کد خبر: ۲۶٬۵۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha