هوشمندسازی شبکه پست کشور در دستور کار است
معاون وزیر ارتباطات:

هوشمندسازی شبکه پست کشور در دستور کار است

لیائی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: هوشمند سازی شبکه پست با راه‌اندازی صندوق‌هایی در اماکن پر تردد در دستور کار است.

به گزارش بازار، محمود لیائی روز چهارشنبه در آیین بازنشستگی و معارفه سرپرست اداره کل پست استان مرکزی در اراک، افزود: قرار است تا ۱۰ درصد بار پست با این صندوق‌ها منتقل شود.

وی بیان کرد: استفاده از پست صندوق هوشمند در دنیا در ۱۰ سال گذشته آغاز شده و این تکنولوژی توانسته جوابگو باشد و ما نیز از تجربه آنان برای کمک به کاهش بار شبکه توزیع استفاده خواهیم کرد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:
۸۹ درصد کار در شرکت پست با استفاده از نیروی انسانی و فیزیکی است که سبب می‌شود تا همکاران دچار فرسودگی شوند.

لیائی افزود: مجوز استخدام نیروی‌های شرکت برای ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از سازمان برنامه و بودجه گرفته شده که منتظر تایید نهایی هستیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: شرکت پست، با هفت هزار میلیارد ریال بدهی این مجموعه را تحویل گرفت و پاییز پارسال به دلایلی، کاهش درآمد به این مجموعه تحمیل شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: درآمد شرکت‌ پست از چهار هزار میلیارد ریال به ۱۱ هزار میلیارد ریال افزایش یافت.

لیائی افزود: شرکت پست دوران سختی را در یک سال و نیم گذشته پشت سر گذاشت و از مهرماه کار توسعه‌ای و رفاهیات بیشتر برای همکاران و نیز توسعه تجهیزات در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: همزمان با روز جهانی پست، ماشین سنگین و سبک به ناوگان پستی افزوده شد و ۱۵ خط جدید پستی اضافه و خدمات رسانی افزایش یافت و کمبود فیزیکی با ناوگان جدید حل شد.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ظرفیت مرکز تجزیه و مبادلات پست در حال افزایش است و عمده چالش این شرکت به دلیل کمبود نیروی انسانی است و افق خوبی پیش رو این شرکت قرار دارد.

لیائی افزود: برنامه‌ریزی و تدابیر لازم خوب اندیشیده شده و با هوشمندسازی، ۳۰ درصد کمبود نیرو و تجهیزات رفع می‌شود.

وی بیان کرد: با راه‌اندازی باجه سیار، هم کار توزیع و هم قبول مرسوله انجام می‌گیرد و به زودی شاهد خواهیم بود که ماشین‌های ون زرد رنگ در شهرهای بزرگ و شهرستان‌ها وظیفه قبول و توزیع مرسوله را برعهده بگیرند که موجب صرف جویی در زمان است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به توسعه شبکه پستی در روستاها اشاره کرد و گفت: در برنامه روستا بازار، تلاش می‌شود تا توزیع محصولات روستایی در برنامه پست گنجانده شود.

لیائی افزود: روستاها ظرفیت مناسبی برای معرفی و فروش محصولات خود ندارند که با این سامانه، اقتصاد روستا احیا و ترافیک مناسب وارد شبکه پستی می‌شود.

وی بیان کرد: پست استان مرکزی حواشی نداشته و جایگاه قابل قبولی در بین سایر استانها دارد.

هوشمندسازی شبکه پست کشور در دستور کار است

کد خبر: ۲۶۵٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha