۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
پوشش آبرسانی روستایی در کشور از ۸۶ درصد گذشت

پوشش آبرسانی روستایی در کشور از ۸۶ درصد گذشت

میزان جمعیت تحت پوشش آب تا پایان مهر امسال در بخش شهری به ۹۹.۹ درصد و در بخش روستایی به ۸۶.۸۴ درصد رسید.

به گزارش بازار، بر اساس جدیدترین گزارش دفتر اطلاعات و امنیت فضای مجازی وزارت نیرو، تعداد مشترکان آب در بخش شهری تا پایان مهر امسال ۱۸ میلیون و ۵۰۹ هزار، و در بخش روستایی ۶ میلیون و ۳۹۱ هزار مشترک را شامل می‌شود.

بر اساس جدول وضعیت تاسیسات آب، طول شبکه توزیع آب به ترتیب در بخش شهری و روستایی ۱۶۹ هزار و ۶ کیلومتر، و ۱۸۵ هزار و ۷۰۵ کیلومتر است. همچنین طول خطوط انتقال آب در بخش شهری ۳۱ هزار و ۹۱۳ کیلومتر و در بخش روستایی ۱۱۵ هزار و ۸۲۲ کیلومتر است.

هچنین بر اساس آخرین آمار از تعداد مخازن آب، در حوزه شهری ۵۲۸۴ واحد و با ظرفیت ۱۷ میلیون و ۱۱۳ هزار متر مکعب و در حوزه روستایی ۳۰ هزار و ۷۸۳ واحد با ظرفیت ۴ میلیون و ۵۷۰ هزار مترمکعب مخزن آب به ثبت رسیده است.

اما تا پایان مهر امسال ۱۷۰ تصفیه‌خانه آب در مدار قرار دارد که ظرفیت آن برابر با ۱۵ میلیون و ۷۱۱ هزار متر مکعب در روز است و ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه‌های فاضلاب در مدار نسبت به پایان مهر سال گذشته ۲.۷۳ درصد افزایش داشته است.

تعداد مشترکان فاضلاب نسبت به پایان مهر سال گذشته ۱.۴۱ درصد افزایش داشته و طول خطوط انتقال فاضلاب نسبت به پایان مهر ۱۴۰۱ نیز ۰.۲۳ درصد افزایش داشته است.

این گزارش اضافه می‌کند: در بخش شهری، انشعاب آب (تعداد مشترکان آب) ۱.۹۲ درصد، طول شبکه توزیع آب ۰.۶۵، ظرفیت اسمی تصفیه‌خانه‌های در مدار ۱.۱۶ درصد و آب تولیدی (مجموع آب تولیدی زیرزمینی و سطحی) ۲.۷۶ درصد نسبت به پایان مهر سال گذشته افزایش داشته است.

در بخش روستایی نیز انشعاب آب (تعداد مشترکان آب) در همین بازه زمانی ۳.۱۱ درصد و حجم مخازن آب ۱.۲۸ درصد افزایش یافته است.

بنا بر این گزارش میزان جمعیت تحت پوشش آب تا پایان مهر امسال در بخش شهری به ۹۹.۹ درصد و در بخش روستایی به ۸۶.۸۴ درصد رسید.

کد خبر: ۲۶۵٬۶۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha