۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۱۷:۳۵
تجاری سازی فناوری با همراهی بخش خصوصی ممکن می شود| توسعه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

تجاری سازی فناوری با همراهی بخش خصوصی ممکن می شود| توسعه اقتصاد دانش بنیان در اصفهان

اصفهان - مصلحی؛ رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: تجاری سازی فناوری با همراهی بخش خصوصی ممکن می شود و در این راستا تسهیل گری دراین ارتباط را وظیفه این شهرک می دانیم.

قاسم مصلحی، در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گزینه‌های اندکی برای حل چالش‌ های مختلف اصفهان وجود دارد اما یکی از گزینه‌های موفق که می‌تواند به رفع این مشکلات منجر شود، توسعه سهم اقتصاد دانش‌بنیان در استان اصفهان است.

وی با اشاره به جایگاه شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان در جذب جوانان و فارغ التحصیلان دانشگاهی بیان کرد: امروز نزدیک به ۹ هزار نفر در شرکت‌ های دانش‌بنیان و فناور در این شهرک مشغول به کار هستند که حدود ۶۰۰ نفر ‌آنها را فارغ‌ التحصیلان دانشگاهی با مدرک دکتری تشکیل می‌ دهند. وظیفه اصلی شهرک، تجاری سازی فناوری با همراهی بخش خصوصی است که می‌توان از این طریق اشتغال بسیاری در استان ایجاد کرده و چالش‌ های بسیاری را رفع کنیم.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: این شرکت‌ ها از ابتدای شکل‌ گیری در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تحت حمایت‌ های مختلف قرار می‌گیرند و پله پله مسیر تبدیل شدن به یک شرکت قوی به ویژه از منظر مالی را طی می‌کنند.

مصلحی گفت: یکی از ویژگی‌های شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حضور پررنگ بخش خصوصی و سرمایه‌ گذاری ۲۰ برابری نسبت به بخش دولتی در شهرک است.

دولت برای توسعه سهم اقتصاد دانش بنیان برنامه ریزی کند

وی با بیان اینکه نرخ موفقیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در شهرک نیز ۷۵ درصد است در حالی که این نرخ در خارج از شهرک به حدود ۱۰ درصد می رسد، تاکید کرد: فرایندهایی در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان وجود دا در اصفهان رد که تقریبا نتیجه موفقیت آمیز از پیش تعیین شده‌ ای دارد؛ بنابراین دولت باید در راستای توسعه سهم اقتصاد دانش بنیان در استان اصفهان برنامه ریزی ویژه ای داشته باشد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha