۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۹
اقتصاد رژیم صهیونیستی چه ضرباتی از جنگ با غزه خورده است؟

اقتصاد رژیم صهیونیستی چه ضرباتی از جنگ با غزه خورده است؟

از زمان انجام عملیات طوفان الاقصی تاکنون حدود ۲۰ درصد از شاغلین اسرائیلی بیکار شده‌اند.

به گزارش بازار، در گزارش جدید منتشر شده به وسیله واشنگتن پست به آسیب پذیری اقتصاد اسرائیل از جنگ غزه اشاره شده است. در این گزارش بیان شدهطولانی شدن جنگ با غزه برای رژیم صهیونیستی در طول ۵ تا ۱۰ ماه می تواند چیزی در حدود ۵۰ میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

کاهش درآمد های دولت، کسری بودجه و استقراض، تعطیلی برخی صنایع، اعزام نیرو های متخصص به جنگ، کاهش تجارت خارجی و پرداخت هزینه های اسکان و امکانات برای صهیونیست‌هایی که از شهرک های در مرز غزه و لبنان آواره شده‌اند از جمله عواملی بوده که اقتصاد رژیم صهیونیستی را در مخاطره قرار داده است.

بر اساس این گزارش از زمان انجام عملیات طوفان الاقصی تاکنون حدود ۲۰ درصد از شاغلین اسرائیلی بیکار شده‌اند. همچنین پیش بینی می‌شود ادامه یافتن جنگ در سال ۲۰۲۴ به طور چشمگیری نرخ رشد اقتصادی این رژیم را کاهش دهد.

طبق نظرسنجی صورت گرفته ۴۵ درصد از صهیونیست‌ها اذعان دارند که جنگ برای آنها مشکلات اقتصادی به همراه خواهد داشت. به نظر می رسد عدم تحقق اهداف مورد نظر صهیونیست‌ها از حمله به نوار غزه در کنار آسیب های اقتصادی جنگ به عنوان عاملی برای عقب نشینی این رژیم از نوار غزه عمل خواهد کرد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha