۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲
استان سمنان ۲ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرد 
در ۸ ماه سال جاری؛ 

استان سمنان ۲ میلیارد مترمکعب گاز مصرف کرد 

سمنان- طبق اعلام شرکت گاز استان سمنان مردم این استان طی هشت ماه اول سال جاری نزدیک به دو میلیارد متر مکعب گاز مصرف کردند که قدری نسبت به سال قبل در همین برهه زمانی بیشتر است. 

به گزارش خبرنگار بازار، همزمان با فصل سرما، همه ساله یکی از دغدغه های مسئولان استان سمنان تامین گاز مورد نیاز مردم است از آنجا که بسیاری از نیروگاه ها و همچنین صنایع استان سمنان با گاز کار می کنند و همچنین اولویت شرکت گاز، گرمایش خانه های مردم است، در مقاطعی شاهد قطعی گاز صنایع هم هستیم.

هرچند این موضوع در دولت سیزدهم کمتر دیده شده و شرایط بهتری در چرخه سوخت به خصوص گاز رسانی در کشورمان حاکم است اما همچنان دغدغه هایی نسبت به مصرف گاز در استان وجود دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان در گفت‌وگو با بیان اینکه در هشت ماهه سال جاری در استان سمنان یک میلیارد و ۹۵۰ میلیون متر مکعب گاز مصرف شده است، گفت: در سال ۱۴۰۱ دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمعکب گاز در استان مصرف شده بود.

محمد جواد حقیقت حسینی با بیان اینکه آمارها نشان می دهد که در هشت ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل مصرف گاز در استان ۱۲ درصد بیشتر بوده است، تاکید کرد: از مردم درخواست داریم که در مصرف گاز صرفه جویی لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه ۹۹ درصد جمعیت شهری و ۹۱ درصد از جمعیت روستایی استان سمنان از نعمت گاز بهره مند هستند، افزود: همراهی مردم در کاهش میزان مصرف گاز بسیار موثر است.

مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان با بیان اینکه مردم باید از لوازم گرمایشی استاندارد برای منازل خود استفاده کنند، گفت: با کاهش یک درجه دمای خانه و پوشیدن لباس مناسب فصل سرما، می توان تا پنج درصد صرفه جویی در مصرف انرژی را شاهد بود.

حقیقت حسینی با اشاره به ضرورت رعایت مدل الگوی دمای آسایش، تاکید کرد: پایش وضعیت دمای محیطی ساختمان های آموزشی، اداری و اقامتی یکی از برنامه هایی است که در سراسر استان سمنان در حال اجرا است.

وی با بیان اینکه کارشناسان سازمان گاز در این طرح نظارتی به مراکز مذکور مراجعه کرده و دمای محیط را می سنجند، تاکید کرد: اگر دما بیش از حد میزان مورد نیاز مردم باشد به این معنی است که مصرف گاز بیش از حد نیاز بوده و لذا به بهره برداران این ساختمان ها اخطارهای لازم داده می شود.

گفته می شود بر اساس دستورالعمل ها در محیط های اداری ، اقامتی و آموزشی ، دما در اتاق ها باید ۲۱ درجه سانتیگراد و راهرو و سایر اماکن باید ۱۸ درجه سانتیگراد باشد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha