۱۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۵
عبور بیت کوین از ۴۵ هزار دلار| برای ورود به بازار منتظر اصلاح قیمت باشید+تحلیل تکنیکال
بازار بررسی کرد؛

عبور بیت کوین از ۴۵ هزار دلار| برای ورود به بازار منتظر اصلاح قیمت باشید+تحلیل تکنیکال

قیمت بیت کوین در حالی از سطح ۴۵ هزار دلار عبور کرده که پیش بینی می شود پس یک اصلاح موقت، روند صعودی بازار همچنان به سمت اهداف بالاتر قیمت حفظ شود.

بازار؛ گروه بین الملل: قیمت بیت کوین طی هفته های اخیر با موجی افزایشی مواجه شده و به نظر می رسد بخش مهمی از سرمایه گذاران را بار دیگر به سمت بازار رمزارزها کشانده است.

نکته مهم اینکه روز سه شنبه، قیمت بیت کوین پس از چند روز انتظار کارشناسان با بیش از ۷ درصد افزایش قیمت مواجه شده و سرانجام موفق به شکست سطح مهم ۴۵ هزار دلاری خود شد. نقطه ۴۵ هزار دلار در حقیقت یک مقاومت روانی مهم به حساب آمده و بسیاری از کارشناسان معتقدند که با عبور قیمت از این نقطه، می توان نسبت به روند افزایش قیمت طی هفته های آتی امیدوار بود.

تاثیر تصویب صندوق ETF بیت کوین بر روند قیمت

بیت کوین موفق شد برای نخستین بار طی دو سال گذشته سطح قیمت ۴۵ هزار دلار را تجربه نماید. بخش مهمی از این افزایش قیمت ریشه در تصویب احتمالی صندوق های ETF بیت کوینی از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بوده که دلگرمی بزرگی برای سرمایه گذاران بازار رمزارزها محسوب می شود. مجموع بازار ارزهای دیجیتال نیز موفق به جذب سرمایه ای قابل توجه شده و اکنون، میزان سرمایه ورودی به این بازار از نقطه پیک سال ۲۰۲۳ نیز عبور کرده است.

در حقیقت، با گذشت دو روز از سال ۲۰۲۴، بیت کوین شاهد رشد قیمت ۶ درصدی بوده و همین امر بسیاری از کارشناسان بازار را برآن داشته تا سال جدید میلادی را سالی با آینده درخشان برای بازار ارزهای دیجیتال ارزیابی نمایند. قیمت بیت کوین همچنین به نسبت بازه زمانی مشابه سال قبل با ۱۷۰ درصد رشد مواجه بوده که در صورت تصویب قطعی صندوق ETF می توان انتظار بیشتری برای افزایش قیمت این رمزارز داشت.

اکنون بسیاری از کارشناسان معتقدند که پرچم گاوی بازار بیت کوین تشکیل شده و تصویب ETF می تواند قیمت را دستکم تا سطح ۵۴ هزار دلاری افزایش دهد. بسیاری از کارشناسان مانند «گابور گورباکس» تحلیلگر شرکت VanEck معتقدند که احتمالا طی روزها یا هفته های آتی می بایست شاهد یک اصلاح قیمت قابل توجه باشیم و پس از آن، بیت کوین مسیر روشنی برای ماه های آینده در پیش خواهد داشت.

پیش بینی ChatGPT از آینده بیت کوین

استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای پیش بینی روند آینده بازارهای مالی طی ماه های گذشته رونق قابل توجهی گرفته و در حقیقت، علاوه بر تحلیل های تکنیکال و فاندامنتال کارشناسان برای بازار، سامانه های بزرگی همچون ChatGPT نیز به یکی از منابع مورد وثوق سرمایه گذاران برای تشخیص روندها تبدیل شده اند. ChatGPT در تازه ترین برآورد خود از آینده قیمت بیت کوین، پیش بینی کرده که قیمت این رمزارز در سال ۲۰۲۴ به بالای ۱۰۰ هزار دلار افزایش خواهد یافت.

این سامانه بزرگ هوش مصنوعی، افزایش طرفداران ارزهای دیجیتال در سطح جهانی، مثبت شدن رویکردهای قانونی دولت ها نسبت به این بازار و نوسان قیمت قابل توجه را از جمله فاکتورهای مثبت دخیل در افزایش قیمت بیت کوین می داند. ChatGPT همچنین تصویب صندوق های اسپات ETF را از جمله دلایل افزایش رقابت سرمایه گذاران بر روی این رمزارز می داند.

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

همانطور که گفته شد، با گذشت دو روز از ژانویه ۲۰۲۴ بیت کوین شتاب مثبت خوبی به سمت اهداف صعودی خود گرفته و شکست سطح قیمت مهم ۴۴۵۰۰ دلاری، نشانگر میل بیت کوین به سمت اهداف بالاتر قیمت است. در حال حاضر، مهمترین مقاومت های بیت کوین روی دو نقطه ۴۶۴۳۹ دلار و ۴۸۱۹۵ دلار قرار داشته که در صورت موفقیت گاوها در عبور از این مقاومت ها، سطح قیمت بعدی پیش روی آنها روی ۴۹۸۵۷ دلار قرار خواهد داشت.

همچنین، مهمترین نقاط حمایت بیت کوین روی ۴۳۰۹۶ دلار و ۴۱۸۸۴ دلار قرار دارند که در صورت از دست رفتن این دو حمایت مهم، می بایست منتظر کاهش قیمت تا سطح ۴۰۲۳۸ دلار بود.

Bitcoin Price Chart - Source: Tradingview

در حال حاضر، اندیکاتور RSI روی ۸۱ قرار داشته که نشان دهنده محدوده اشباع خرید است. این امر نشان دهنده آماده شدن بیت کوین برای اصلاح احتمالی قیمت بوده و می توان گفت در حال حاضر، شاهد موقعیت خوبی برای خرید امن نیستیم. نمودار قیمت همچنین یک الگوی شمعدانی را تشکیل داده که بسیار مهم است.

مشاهده الگوی شمعدانی «سه سرباز سفید» معمولاً به عنوان یک سیگنال صعودی دیده می‌شود. این الگو نشان دهنده یک روند خرید قوی است و می تواند نشان دهد که سرمایه گذاران در مورد چشم انداز بیت کوین مطمئن هستند. با این حال، قرار گرفتن RSI در محدوده اشباع خرید، نیازمند اتخاذ یک رویکرد محتاطانه بوده و ممکن است بازار برای نوسانات و اصلاح احتمالی آماده باشد.

کد خبر: ۲۶۵٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha