۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
نرخ سرمایه‌گذاری پروژه‌های پیشران ملی به ۱۹.۵ میلیارد دلار رسید

نرخ سرمایه‌گذاری پروژه‌های پیشران ملی به ۱۹.۵ میلیارد دلار رسید

بر مبنای گزارش ارائه شده در جلسه پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور؛ ارزش سرمایه‌گذاری کل پروژه‌های گروه پیشرانان پیشرفت ایران از ۱۷,۲ میلیارد دلار به ۱۹.۵ میلیارد دلار رسید.

به گزارش بازار، در دوازدهمین جلسه پروژه‌های پیشران اقتصاد ملی که بعدازظهر سه‌شنبه به ریاست محمد مخبر ریاست معاون اول رئیس ‌جمهور برگزار شد، گزارش ۲۲ ماهه عملیات اجرایی گروه پیشرانان پیشرفت ایران ارائه و از افزایش ۱۴ درصدی ارزش کل پروژه ها خبر داده شد.

در این جلسه که دستیار اقتصادی رئیس ‌جمهور و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ معدنی، فلزی و پتروشیمی حضور داشتند، اعلام شد ارزش سرمایه‌گذاری کل پروژه‌های گروه پیشرانان پیشرفت ایران در حال حاضر از ۱۷,۲ میلیارد دلار به ۱۹.۵ میلیارد دلار رسیده است.

همچنین در این جلسه اعلام شد که از ۴۸ پروژه‌ پیشران اقتصاد ملی تاکنون سه پروژه‌ بزرگ افتتاح شده است و در اوایل سال آینده با افتتاح ۴ پروژه دیگر طی دو سال گذشته ۷ پروژه ملی به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین مقرر شد پیگیری‌های لازم برای رفع برخی موانع اجرایی تعدادی از پروژه‌هایی که از برنامه اولیه عقب هستند، صورت گرفته و برای پروژه‌های مذکور طی یک ماه آینده برنامه جبرانی ارائه شود.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha