۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۳
هیچ‌ مسئولی از وزارت جهاد در مسأله چای دبش دخالت‌ نداشت
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

هیچ‌ مسئولی از وزارت جهاد در مسأله چای دبش دخالت‌ نداشت

نیازی، معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این روزها بیشترین هجمه به وزارت جهاد وارد می‌شود، گفت: در مسأله اخیر چای دبش هیچ‌کدام از مسوولان وزارت جهاد کشاورزی دخیل نبودند.

به گزارش بازار، صفدر نیازی در دهمین نمایشگاه جامع کشاورزی با بیان این مطلب اظهار کرد: سازمان خواربار ملل متحد تأکید کرده که ایران نسخه کود برای خاک‌های کشاورزی آماده کند. مفهوم آن این است که میزان استفاده از نهاده‌های کشاورزی بهینه خواهد شد و با کاهش هزینه‌ها، درآمد کشاورزان بهبود می‌یابد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: قرار است در همه مناطق و بر اساس نوع خاک تعیین شود که چه نوع و چه میزان کودی لازم است و به کشاورزان بر اساس آن نسخه پیچیده خواهد شد.

به گفته نیازی؛ برای انجام این کار نیاز به انجام آزمایشات خاک در آزمایشگاه‌های مربوطه است که در کشور وجود دارد، اما باید تکمیل‌تر شود.

وی در ادامه از نیاز به ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل پروژه‌های آب و خاک کشور خبر داد و گفت: آنچه انجام داده‌ایم تاکنون در نیمه راه هستیم و برای تکمیل این پروژه‌ها نیاز به اعتبار است.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه اعتبارات دولتی برای این پروژه‌ها کافی نیست، گفت: باید از ظرفیت‌های بخش خصوصی هم استفاده و می‌توان در قالب اجاره زمین به افراد اعتبارات لازم برای پروژه‌های آب و خاک را جبران کرد.

نیازی همچنین از تولید ۹۸ درصدی قطعات لازم برای انتقال آب و همچنین لوله‌های پلی اتیلن در کشور خبر داد و گفت: حتی فرصت‌های صادراتی هم وجود دارد و در این زمینه با کشورهای ارمنستان، تاجیکستان و دیگر کشورها رایزنی می‌کنیم.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha