۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۸
بازار ۴ میلیارد دلاری محصولات آرایشی و بهداشتی
رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده عنوان کرد

بازار ۴ میلیارد دلاری محصولات آرایشی و بهداشتی

علم بیگی، رئیس هیات مدیره انجمن صنایع شوینده، بهداشتی و آرایشی ایران گفت:­ ارزش بازار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ایران ۴ میلیارد دلار است.

به گزارش بازار، بختیار علم‌بیگی در افتتاحیه پنجمین همایش و نمایشگاه ایران کازمتیکا افزود: سهم صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده ایران از بازار بیش از ۳۰۰ میلیون نفری منطقه به حدود ۲۲ میلیون دلار می‌رسد.

وی ادامه داد: در این صنعت ۳۰۰ هزار شاغل مستقیم و غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند، اعمال برخی سیاست‌های که مانع افزایش قیمت می‌شود تولیدکنندگان را با مشکلات ورشستگی رو به رو می‌کند، زیرا افزایش قیمت ۲۵ درصدی در مقایسه با تورم منطقی نیست.

علم‌بیگی گفت: قیمت‌ها باید متناسب با تورم افزایش پیدا کند و در هفته‌های اخیر تعزیرات برای شرکت‌های خارجی فعال در صنعت آرایشی، بهداشتی و شوینده ایران (سرمایه‌گذاران خارجی) پرونده تشکیل داده است و حتی به دنبال توقف تولید آنهاست.

رشد ٣٢ درصدی صادرات محصولات آرایشی و بهداشتی
معاون صنایع عمومی وزارت صمت هم گفت: صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده کشور در ۹ ماهه امسال با افزایش ۳۲ درصدی به ۱۰۷ میلیون دلار رسید در وزارت صمت به تولید بدون کارخانه مجوز دادیم و این نوع تولید به رسمیت شناخته شد تا از ظرفیت‌های خالی صنعت بهره ببریم.

محمدمهدی برادران گفت: قیمت‌گذاری بر اساس میزان قیمت تمام شده در دنیا منسوخ شده است و تولیدکنندگان باید در بازار رقابتی خود را رشد دهند.

وی درباره برخی مغایرت‌های ادعای تبلیغاتی برخی شرکت‌ها در مقایسه با نوع تولید گفت: در بازدید از یک واحد تولیدس محصولات بهداشتی متوجه وضعیت نامناسب آن واحد از نظر تولید و رعایت مسائل بهداشتی شدم، این تولیدکننده استانداردها را رعایت می‌کرد، اما تولید با ادعاهای تبلیغاتی شرکت منطبق نبود.

برادران گفت: در یک سال گذشته فقط از یک برند خارجی معروف که در ایران تحت لیسانس تولید می‌شود، ۳۰ تولید تقلبی شناسایی کردیم و در این حوزه باید نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۲۶۵٬۴۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha