۱۲ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
رشد ۲۲ درصدی مصرف گاز در استان قزوین رقم خورد
مدیرعامل شرکت گاز قزوین در گفتگو با بازار:

رشد ۲۲ درصدی مصرف گاز در استان قزوین رقم خورد

قزوین - حجتی‌پور، مدیرعامل شرکت گاز قزوین از رشد ۲۲ درصدی مصرف گاز در استان خبر داد و گفت: از ابتدای آذرماه ۲.۲میلیون مترمکعب گاز بیش از سال قبل، مصرف شده است.

علی حجتی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار از افزایش معدل ۲.۲ میلیون متر مکعبی مصرف گاز در استان قزوین از ابتدای آذرماه ۱۴۰۲ تاکنون هم خبر داد و گفت: پیش از آذرماه متوسط مصرف روزانه گاز استان قزوین ۱۰.۲ میلیون متر مکعب بود و بنابراین شاهد رشد حدود ۲۲ درصدی مصرف گاز از ابتدای آذرماه تا امروز هستیم.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت اخیر شاهد مصرف ۱۲ میلیون و ۴۴۰ هزار متر مکعبی مصرف گاز در استان قزوین نسبت به مدت مشابه سال قبل بودیم، اضافه کرد: این میزان در مقایسه با یازدهم دی‌ماه سال قبل ۴.۳ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین علت کاهش مصرف گاز نسبت به روز مشابه سال ۱۴۰۱ را هوای گرم‌تر دانست و گفت: سال قبل در همین روز دمای آوج به عنوان سردسیرترین نقطه استان قزوین ۹ درجه زیر صفر و دمای رازمیان به عنوان گرم‌ترین نقطه ۱۰ درجه بالای صفر بود.

حجتی‌پور ادامه داد: با این حال امروز متوسط دمای هوا در آوج یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در رازمیان هم ۱۹ درجه بالای صفر بود که نشان‌دهنده گرم‌تر شدن متوسط هشت الی ۹ درجه‌ای هوا در یازدهم دی‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

وی از کاهش ۳۴ درصدی ناترازی مصرف گاز در استان قزوین هم خبر داد و گفت: سال پیش در همین موقع ۳۰۰ هزار متر مکعب در روز و در حال حاضر ۲۰۰ هزار متر مکعب ناترازی داریم که ۱۰۰ هزار متر مکعب از مدت مشابه سال قبل کمتر شده است.

کد خبر: ۲۶۵٬۳۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha